به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصادق میرشفیعی طی سخنانی که شب گذشته در صحن‌ها و حیاط‌های حرم مطهر برای زائران پخش شد، با بیان اینکه در روایت داریم که هر روز باید منتظر ظهور امام زمان(عج) باشیم، گفت: وعده داده‌اند که ظهور حضرت در روز جمعه اتفاق می‌افتد اما در برخی روایات نیز فرموده‌اند که امر ظهور ناگهان پیش می‌آید.

وی افزود: از امام جواد علیه‌السلام پرسیدند که ممکن است که برخی از علامت‌های قطعی ظهور مانند خروج سفیانی و یمانی و موارد دیگر اتفاق نیافتد و ایشان فرمودند که بله ممکن است علائم اتفاق نیافتد اما ظهور حضرت مهدی(عج) قطعی است بنابراین باید هر صبح و شام منتظر ظهور باشیم.

سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه حداقلِ انتظار به معنی آماده بودن است، خاطرنشان کرد: در روایات آمده که در دوران غیبت غیر از انتظار باید برای فرج حضرت مهدی(عج) زیاد دعا کنید زیرا امکان دارد این دعا سبب فرج برای خود شما شود و معنی آن این است که ممکن است برای برخی افراد که منتظر واقعی هستند فرج اختصاصی حاصل شود.

وی ابراز کرد: از تعقیبات مشترک بعد از هر نماز واجب این است که محاسن را با دست راست به دست بگیریم و دست چپ را به سمت آسمان بلند کنیم و این دعا را بخوانیم که «یا رَبَّ مُحَمَّدٍ عَجِّل فَرَجَ آلِ مُحَمَّدٍ، یا رَبَّ مُحَمَّدٍ إِحفَظ غَیبَةَ مُحَمَّدٍ، یا رَبَّ مُحَمَّدٍ إِنتَقِم لِابنَةِ مُحَمَّدٍ» و فرموده‌اند شخصی که این دعا را هفت مرتبه بعد از هر نماز بخواند مصداق کثیر الدعا برای فرج می‌شود.

میرشفیعی افزود: راوی از امام کاظم علیه‌السلام سؤال می‌کند که قائم آل محمد(ص) شما هستید؟ که ایشان فرمودند همه ما اهل‌بیت(ع) قائم به حق هستیم اما آن فردی که به امر خدای متعال قیام می‌کند و همه عالم را تحت حکومت توحیدی در می‌آورد یکی از فرزندان من است و بعد حضرت توصیه‌ای به مردم زمان حضرت مهدی(عج) کردند که چه وظائفی دارند.

وی در ادامه روایت اظهار کرد: امام کاظم علیه‌السلام فرمودند که خوشا به حال شیعیان که در دوران غیبت قائم ما، به محبت ما چسبیده و بر ولایت ما ثابت قدم و از دشمنان ما متنفر هستند.

این کارشناس دینی افزود: اگر فردی این علامت‌ها را در دوران غیبت حفظ کند حضرت بشارت داده‌اند که این افراد از ما اهل‌بیت(ع) هستند و ما هم از آن‌ها هستیم، آنها راضی‌اند از اینکه ما پیشوایان‌شان هستیم و ما هم راضی هستیم که آنها شیعیان ما هستند و خوشا به حال این افراد زیرا به خدا قسم این افراد در روز قیامت در درجه ما هستند و هم‌نشین ما خواهند بود.