به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مهدی عباسیان در رابطه با طرح غربالگری خدام آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) اظهار کرد: از ۲۴ خردادماه ۹۹ طرح غربالگری شروع و برنامه‌ریزی انجام شده تا همه واحدهای زیر مجموعه آستان بر اساس برنامه زمان‌بندی شده طی هفته غربالگری شوند.

وی با بیان اینکه غربالگری به صورت مستمر هر هفته یک بار انجام خواهد شد، افزود: این غربالگری سطح یک است که شامل تب سنجی و کنترل میزان اکسیژن خون می‌شود و افرادی که مشکوک باشند برای انجام غربالگری‌های سطح بالاتر و معاینه به درمانگاه آستان مقدس ارجاع می‌شوند تا مراحل درمانی را طی کنند.

مدیر بهداشت و درمان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه تا به حال تمام مراکز حرم مطهر حداقل یک بار مورد غربالگری قرار گرفته‌اند و مورد مشکوک به کرونا در کارکنان حرم مشاهده نشده است، گفت: این غربالگری از همه پرسنل و کارکنان حرم مطهر تا زمان ریشه کن شدن این بیماری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دو نفر از نیروهای اورژانس ما هر هفته با مراجعه به بخش‌های مختلف این کار را انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: این غربالگری از پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت است که توسط کارشناسان پرستاری مدیریت بهداشت و درمان آستان و مقدس انجام می‌شود.