به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین گنجی عصر روز گذشته طی سخنانی که از صحن‌های حرم بانوی کرامت پخش شد، اظهار کرد: نمی‌توان به معنای واقعی کلمه حضرت معصومه سلام‌الله علیها را معرفی نمود چون ما انسان‌ها از نظر معرفتی و علمی ناقص هستیم و باید از لسان اهل‌بیت(ع) این بانوی کرامت را معرفی نماییم.

وی افزود: امام رضا علیه‌السلام در روایتی می‌فرمایند هر فرد حضرت معصومه سلام‌الله علیها را در قم زیارت نماید همانند این است که مرا زیارت نموده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: نکته مهم این روایت این است که امام رضا علیه‌السلام می‌فرماید باید خواهر بزرگوارشان را در قم زیارت کند یعنی برای زیارت باید به شهر قم مشرف شوند و ورود به این شهر مقدس در متن روایت موضوعیت دارد.

گنجی تأکید کرد: اهل‌بیت(ع) شهر قم را تحت حفاظت خود گرفته‌اند  اما دشمن در قضیه شیوع کرونا ناجوانمردانه با این شهر و اهالی این شهر برخورد نمود و انسان‌های ضعیف الایمان نیز از این شهر به هراس افتادند و باید با این نقشه‌های شوم دشمنان مقابله نمود.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: قم شهر اهل‌بیت(ع) و شهر امنیت است و اهل‌بیت(ع) برای مردم این شهر و امنیت آن دعا نموده‌اند و این شهر مقدس یک جایگاه منحصربه‌فرد در میان اهل‌بیت(ع) دارد.

وی افزود: عنایات خداوند سلسله‌مراتب دارد و این عنایات به بعضی از اماکن بیشتر از اماکن دیگر است به همین خاطر مشرف شدن به حرم بانوی کرامت موضوعیت دارد و می‌تواند انسان را در پرتو الطاف خاص الهی قرار دهد.

گنجی در ادامه گفت: زیارت از نزدیک و حرکت از منزل و طی طریق نمودن برای زیارت اهل‌بیت(ع) موضوعیت دارد و اتکا به زیارت از راه دور و دوری از حرم‌های اهل‌بیت(ع) مناسبت نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: عده‌ای در زمان شیوع بیماری کرونا، مردم را از حضور در اماکن مقدس و مشاهد مشرف به هراس انداختند درحالی‌که طبق آمارهای موجود کمترین شیوع در این اماکن بود اما بیش‌ترین شیوع در بازارها بود که مردم بیش‌ترین حضور را داشتند.

وی افزود: مسئولین نباید به‌گونه‌ای حرف بزنند که مردم از حضور در اماکن مقدسه هراس داشته باشند چراکه این اماکن منطقه امنی است که با حضور ملائکه حفاظت می‌شود.

گنجی تأکید کرد: مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن حضور پیدا نمایند  چراکه حرم‌های اهل‌بیت(ع)پایگاه‌های بی‌نظیر معنوی برای شیعیان است.

وی یادآور شد: اهل‌بیت(ع) صاحبان کرامت هستند که خداوند اموری به آن‌ها واگذار نموده و نمایندگان تام‌الاختیار خداوند هستند و شکسته حالی‌ها، شکسته‌بالی‌ها، افسردگی‌ها، کمبودهای روحی و…. توسط ائمه معصومین ترمیم می‌شود و نباید از این اماکن هراس داشت.