به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین فرشاد یزدی غروب گذشته طی سخنانی که از صحن‌های حرم بانوی کرامت پخش شد، اظهار کرد: مطالعه رساله توضیح‌المسائل خیلی مهم است  و والدین باید فرزندان خود را نسبت به این امر توصیه و تشویق نمایند.

وی افزود: شخصیت انسان در گرو آشنایی به مسائل دینی و معارفی است و معرفت دینی می‌تواند انسان را در جامعه به رشد معنوی برساند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: ماه ذی‌القعده ماه امام رضا علیه‌السلام است و آغاز این ماه مصادف با میلاد با برکت حضرت معصومه سلام‌الله علیها و یازدهم ماه مصادف با میلاد سراسر نور امام رضا علیه‌السلام و دهه سوم به نقلی شهادت امام رضا علیه‌السلام و ایام زیارت مخصوصه حضرت و آخر ماه نیز شهادت امام جواد علیه‌السلام است.

یزدی تاکید کرد: زیارت امام رضا علیه‌السلام بسیار اهمیت دارد و دارای ارزش بسیار عظیمی است و زائران امام رضا علیه السلام در قیامت دارای فضیلت خواهند بود و زیارت حضرت در حقیقت حج فقراست چون ارزش و فضیلت بسیاری دارد.

وی یادآور شد: تکلیف ما به عنوان پیرو امام رضا علیه‌السلام مطالعه زندگی و سیره عملی حضرت است که بدانیم امام رضا علیه السلام با همسر و فرزندان و مردم و… چگونه رفتار کرده‌اند و آداب اجتماعی حضرت طی زندگی چگونه بوده است.

این کارشناس دینی در ادامه گفت: نیاز جامعه امروز تأسی به سیره اهل‌بیت(ع) است و از مصادیق بارز سیره امام رضا علیه السلام خوش اخلاقی و برخورد ملایم با عموم مردم و مراجعین بوده؛ ایشان هیچگاه تندی نمی‌کردند و زیبا سخن گفتن با مردم سیره عملی حضرت بود.

یزدی تاکید کرد: یکی دیگر از مصادیق سیر عملی امام رضا علیه السلام تواضع و فروتنی حضرت و خشوع و خضوع در مقابل مراجعین و عموم مردم بود.

وی خاطر نشان کرد: انفاق و صدقه و دستگیری از مستمندان به صورت مخفیانه و سخاوت سیره عملی حضرت بود که از بهترین اموال خودشان به فقرا کمک می نمودند.

یزدی اضافه کرد: گره‌گشایی از مشکلات مردم، خدمت به خلق خدا، رسیدگی و رفع مشکلات مردم جزو سیره عملی حضرت بود.