به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان شب گذشته طی سخنانی که از صحن‌های مختلف حرم بانوی کرامت پخش شد، گفت: ایمان استوار و محکم و ایمانی که با حوادث تلخ و شیرین مانند ثروت، خوشی‌ها، پست و مقام، شهرت و مصائب خدشه‌دار نشود یک ایمان کامل و درست است.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: اگر انسان فقر و غنا را از طرف خداوند ببیند و در ثروت خود را نبازد و حقوق و تکالیف شرعی خود را نسبت به اموال پرداخت نماید و در فقر نیز از کوره در نرود و ناشکری نکند، می‌تواند جزو افراد با ایمان قرار بگیرد.

انصاریان یادآور شد: دستگیری از نیازمندان و فقرا در حد توان مالی و پرداخت زکات و خمس علی الخصوص در این دورانی که مشکلات اقتصادی فراوان جود دارد می‌تواند نشانه افراد با ایمان باشد.

وی تاکید کرد: مومن نه تنها با ثروت مست نمی‌شود بلکه به وقارش افزوده می‌شود و ثروت خود را در مسیر درست هزینه می‌کند و در مقابل گناه نیز ذلیل نمی‌شود و ایمان خود را زخمی نمی‌کند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: ویژگی افراد با ایمان این است که به خداوند ایمان دارند و معاد باور بوده و اعتقاد کامل به ملائکه، قیامت، کتاب آسمانی و انبیاء الهی دارند.

انصاریان خاطرنشان کرد: شناخت خداوند به معنای واقعی کلمه بسیار با اهمیت است و می‌تواند زمینه ساز مراحل بعدی کسب درجات ایمان شود چرا که خداوند قادر متعال است و خالقی است که خودش مخلوق نیست و بر تمام عوالم هستی و به ظاهر و باطن همه چیز آگاه است.

وی افزود: قرائت دعای جوشن کبیر و دیدن صفات هزارگانه خداوند می‌تواند درک درستی از خداوند را به انسان بدهد چرا که یک دعای عارفانه، عاشقانه، کامل و دربرگیرنده مضامین عالی است.

استاد حوزه علمیه افزود: کسی که به معاد و ملائکه اعتقاد داشته باشد رشوه نمی‌گیرد، احتکار نمی‌کند، ظلم نمی‌کند و سعی می‌کند در مسیر درست قدم بردارد.