به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری شب گذشته طی سخنانی در حرم بانوی کرامت با اشاره به نزدیک بودن روز زیارتی مخصوص امام رضا علیه‌السلام در ۲۳ و ۲۵ ذی‌القعده، اظهار کرد: در شرایط فعلی سفر و زیارت ممکن نیست اما امام رضا علیه‌السلام فرمودند هر فرد حضرت معصومه سلام‌الله علیها در قم را زیارت کند گویا من را در طوس زیارت کرده است.

وی با اشاره به برخورد و سیره اهل‌بیت(ع) با پدیده مرگ، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید وقتی اجل فردی برسد یک لحظه عقب و جلو نمی‌شود و در جای دیگر می‌فرماید همه انسان‌ها باید مرگ را بچشند که این سنت قطعی خدا و امتحان الهی است.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه مرگ دست خداست و با بیماری و جنگ و بلا جابجا نمی‌شود، افزود: چه بسیار آدم‌هایی که سرطان و کرونا گرفتند اما نمردند و چه بسیار آدم‌هایی که هیچ مریضی نداشتند ولی اجلشان فرا رسید.

وی ادامه داد: سیره اهل‌بیت(ع) در برخورد با مرگ این است که مرگ را بد نمی‌دیدند بلکه خیر می‌دیدند، مرگ را پایان نمی‌دیدند بلکه انتقال می‌دیدند و امام حسین علیه‌السلام با همین نگاه در روز عاشورا یاران خود را بشارت می‌دادند و این یعنی ما اگر پیرو اهل بیت(ع) هستیم نباید از مرگ بترسیم.

ماندگاری با بیان اینکه ما باید زندگی خود را با مرگ تنظیم کنیم، افزود: اهل‌بیت(ع) مرگ را زیبا می‌دیدند و به همین خاطر در زیارت نامه امام رضا علیه‌السلام می‌خوانیم «سلام بر کسی که اهل بیت خود را امر به گریه می‌کند» یعنی می‌داند که این سفر، سفر آخرشان خواهد بود.

وی با بیان اینکه مرگ ترسیدنی نیست، تصریح کرد: اگر از مرگ نترسیم کرونا و امثال کرونا انسان را دزد و خائن نمی‌کند بلکه انسان را خادم می‌کند؛ سیره اهل‌بیت(ع) در ارتباط با مرگ این است که مرگ را باید باور و زندگی خود را با مرگ تنظیم کنیم.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه ما باید خود را آماده کنیم تا جوابی برای کارهای خود داشته باشیم، افزود: بهترین مرگ شهادت در راه خدا است و همه اهل‌بیت(ع) دعا می‌کردند شهید شوند و به آرزوی خود هم می‌رسیدند بنابراین مرگ دست کرونا و زلزله و سیل نیست بلکه دست خدا است.

وی با اشاره به نکاتی در رابطه با زیارت اظهار کرد: بهتر است قبل از زیارت با استغفار و صدقه خود را پاک کنیم، در زیارت مراقبت کنیم که به گناه آلوده نشویم و بعد از زیارت ارتباط خود را تداوم بخشیم و این طور نباشد که از حرم که بیرون رفتیم چادر خود را کنار بگذاریم.