به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام محسن آمره مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس بانوی کرامت به همراه سید محمد اصطهباناتی رئیس اداره اطلاع‌رسانی و تشریفات آستان مقدس، و جمعی از کارشناسان این اداره، با حضور در محل ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم از دفتر خبرگزاری شبستان در قم بازدید کرد.

آمره در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی، اندیشه‌ای و دینی خبرگزاری شبستان اظهار کرد: این خبرگزاری در نشر فعالیت‌های آستان مقدس اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.

مدیر روابط عمومی آستان مقدس بانوی کرامت افزود: تعاملات و ارتباطات خبرگزاری شبستان با اداره اطلاع‌رسانی و واحد خبر خوب است که هم برای آستان مقدس و هم برای خود خبرگزاری می‌تواند منشأ برکات زیادی بوده و از این طریق خدمت معنوی به آستان مقدس نیز رقم می خورد.

وی در ادامه با اشاره به شیوه‌های همکاری خبرگزاری شبستان با آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها عنوان کرد: رسالت‌های ما و شما در این رسانه خیلی به هم نزدیک است؛ محورهایی از سوی معاونت فرهنگی حرم مطهر یک سال و نیم پیش ابلاغ و سعی شده است در موضوعاتی نظیر حجاب و عفاف، سبک زندگی اسلامی، مبارزه با استکبار و مبارزه با اشرافی‌گری کارهایی انجام شود.

آمره بیان کرد: سعی شده است هم در بحث اخباری که تولید می‌شود و هم برنامه‌ای که در حرم چه به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود با تأکید بر این محورها باشد، از این‌رو به نظر می‌رسد می‌توانیم همکاری بهتری در آینده نزدیک با هم داشته باشیم.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه خبرگزاری شبستان رسالت‌های نزدیکی با آستان مقدس دارد می‌تواند در این محورها تبیینی صورت گیرد و جلساتی با شما و گروه‌تان داشته باشیم تا بتوانیم یک سری کارها را به صورت هم‌افزایی و تعاملی انجام دهیم و همین طور تلاش داریم از حضور خبرگزاری‌های مختلف دیگری که می‌تواند اثرگذار باشد نیز استفاده کنیم.

مدیر روابط عمومی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها بیان کرد: به عنوان مثال برنامه سبک زندگی اسلامی در دستور کار خبرگزاری شبستان قرار دارد و از طرفی در واحد امور فرهنگی خواهران با محور سبک زندگی اسلامی، دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود که در این زمینه می‌توانیم همکاری بهتری به ویژه در عرصه تولیدات مکتوب داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اکنون شرایطی رقم خورده تا بتوانیم در خدمت خبرگزاری‌های مختلف باشیم که بتوانند به صورت هفتگی یا موردی از حرم مطهر خبر تولید کنند، بخش‌های مختلف آستان را ببینند و با نگاه به رسالت‌های خودشان و آستان مقدس اخباری با حضور در حرم مطهر تولید کنند تا هم خدمتی باشد و هم انگیزه و ارتباط معنوی رقم بخورد و هم در فضای آستان مقدس اخبار مختلف به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شود.

همچنین، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و تشریفات حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز در این دیدار با تأکید بر لزوم ارتباط بیشتر و بهتر با خبرگزاری‌ها به ویژه رسانه های دینی و اندیشه‌ای گفت: از این رو ارتباط با خبرگزاری شبستان و تعاملات این چنینی برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اصطهباناتی با بیان اینکه از ابتدای استقرار مدیریت جدید روابط عمومی بستر همکاری با رسانه‌‎های استان بیش از پیش فراهم شده است، گفت: ما هم اکنون پایگاه خبری آستان مقدس را گسترش داده‌ایم و همچنین فعالیت‌های گسترده‌‎ای در حوزه فضای مجازی انجام می‌شود که اطلاع‌رسانی این اخبار نیازمند همکاری رسانه‌های استان به ویژه خبرگزاری شبستان است.

وی یادآور شد: دین، فرهنگ و اندیشه که رسالت شما در خبرگزاری شبستان است، به طور مستقیم با حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها مرتبط می‌شود از این‌رو شما می‌توانید با ارتباط و تعاملی که برقرار می‌کنید زمینه را برای همکاری بیشتر در حوزه‌های تخصصی فراهم کنید و ما نیز از حضور شما در مجموعه حرم برای انجام کارهای تخصصی استقبال می‌کنیم.

همچنین در ابتدای این دیدار فاطمه عسکری مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان در قم نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این خبرگزاری پرداخت و تأکید کرد: ما تلاش می‌کنیم علاوه بر کارهای عمومی که انجام می‌دهیم رسالت اصلی خود را در حوزه دین، فرهنگ و اندیشه به شیوه مطلوب انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه در ارتباط با جهش تولید و مناسبت‌های ملی و مذهبی کارهای تولیدی و اختصاصی خوبی انجام شده است، گفت: ما تلاش داریم تا دین را از انزوا خارج کرده و بگوییم که دین نه فقط در مناسبت‌های شهادت و عزا، بلکه در شادی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: ما آماده همکاری همه جانبه با مجموعه حرم مطهر هستیم و افتخار خود را این می‌دانیم که در شهر کریمه اهل‌بیت(ع) کار می‌کنیم، از این‌رو امیدواریم تعاملات و ارتباطات بیشتری را با آستان مقدس، داشته باشیم.

لازم به توضیح است، در پایان این دیدار حجت‌الاسلام آمره لوح تقدیر و متبرکات حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها را به پاس تلاش‌های خبرگزاری شبستان در حوزه فعالیت‌های دینی به ویژه فعالیت‌های دهه کرامت به خانم عسکری تقدیم و از فعالیت‌های نمایندگی شبستان در قم تجلیل کرد.