به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله فرحزاد طی سخنرانی در محفل عزاداری شب پانزدهم محرم در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: صیانت انسان از نفس خود مایه خیرات و برکات است و باعث می‌شود انسان به کمالات معنوی برسد.

وی افزود: وقتی به کرامتی که خداوند به انسان عطا نموده  معرفت حاصل شود دیگر انسان در مسیر معاصی قدم نمی‌گذارد و خود را همواره در محضر الهی می‌بیند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: قلب انسان مؤمن خانه خداوند است و نباید غیر خداوند چیز دیگری در این خانه سکنی گزیند و زرق‌وبرق دنیا آن را اشغال کند.

فرحزاد تأکید کرد: پاک‌سازی قلب از آفات و معاصی امری ضروری است و باعث می‌شود انسان به عبودیت حقیقی برسد.

وی یادآور شد: طبق روایت وارده از نبی گرامی اسلام، حضرت علی علیه‌السلام تمام وجودشان محو ذات خداوند بودند و از خودشان عبور کرده و به خدا رسیده بودند.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: پاک‌سازی قلب، انسان را سبک‌بال می‌کند و راه رسیدن به خداوند را هموار می‌سازد.

فرحزاد افزود: وقتی انسان تمام وجودش خدایی شود از هیچ‌چیز هراسی نخواهد داشت چراکه به این درک می‌رسد که همه چیز تحت اختیار خداوند است.

وی اظهار کرد: حضرت علی علیه‌السلام به هنگام نماز آن‌چنان محو خداوند می‌شوند که از پای مبارکشان تیر خارج می‌کنند اما متوجه نمی‌شوند چراکه وقتی انسان این‌گونه با خداوند مناجات نماید و تمام وجودش محو ذات الهی شود امورات دنیوی دیگر اثری نخواهد داشت.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: مشغول شدن به امورات و مشکلات پوچ و بیهوده  دنیوی انسان را از مسیر خودشناسی و خداشناسی بازمی‌دارد.

فرحزاد یادآور شد: خودپرستی، خودخواهی و خودمحوری باعث نزاع‌های دنیوی است درحالی‌که اگر انسان خداپرست شود بسیاری از مشکلات و نزاع‌های جامعه از بین خواهد رفت.