به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، بهرام سرمست استاندار قم در مراسم آیین شکرگزاری اقامه عزای محرم و تقدیر از هیئات مذهبی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: در ۲۰۱ روزی که از ایام شیوع بیماری کرونا می‌گذرد با فراز و نشیب‌های زیادی روبه‌رو بوده‌ایم اما به لطف خداوند و همدلی مردم عزیز توانسته‌ایم در حد توان بر مشکلات غلبه کنیم.

وی افزود: کشف این ویروس در ایران باعث غافلگیری شد چراکه ناشناختگی، پیچیدگی و سرعت سرایت این ویروس تا حد زیادی باعث دشواری کارشده بود و برای تمام مردم ایران و مسئولان یک آزمون بزرگ بود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های استان قم برای مقابله با این ویروس بسیج شده‌اند و بیش از ۹۰ جلسه استانی و ملی برای مدیریت وضعیت سلامت تشکیل‌شده است و تمام توفیقات و مصوباتی که داشته در سایه لطف و عنایت الهی  و راهنمایی و ارشادات مراجع، روحانیت و حمایت و هدایت مقام معظم رهبری و همدلی آحاد مردم بوده است.

سرمست تأکید کرد: متصور می‌شد این بحران عالم‌گیر بتواند ایران را زمین‌گیر کند همان‌گونه که اکثر ابرقدرت‌های داعیه‌دار را زمین‌گیر و با مشکل مواجه کرده است اما به لطف الهی باهمکاری و همکاری تمام ارکان نظام توانسته‌ایم از مشکلات عبور نماییم.

وی افزود: در این مدت توانسته‌ایم سه ضلع مهم سلامت، معیشت و امنیت را باهم مدیریت کنیم و مناسبت‌های مختلفی را پشت سر گذاشتیم که دشمنان به آن‌ها چشم دوخته بودند تا برنامه‌های تبلیغاتی علیه نظام درست کنند اما نتوانسته و شکست خوردند.

استاندار قم یادآور شد: ایجاد دوگانگی بین دین و علم، بین رهبری و مرجعیت، بین دولت و ملت، بین سلامت و معیشت توسط دشمنان یکی از حربه‌های مهم بود اما به لطف الهی شکست خورد.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه طرح‌های خوب فاصله‌گذاری اجتماعی، فاصله‌گذاری هوشمند و فاصله‌گذاری پویا توانسته است در جامعه نهادینه شود‌ و همزیستی با این ویروس تا حد زیادی اجرایی شده است و باید در کنار سلامت جسمی به سلامت معنوی مردم نیز توجه شود و مردم در دهه اول محرم نشان دادند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نسبت به سلامت معنوی اهمیت می‌دهند.

سرمست اظهار کرد: هیئات مذهبی انصافاً در دهه اول محرم خوش درخشیدند و مسئله عزاداری که یک مقوله اعتقادی و ارزشی است در این دهه به شیوه مطلوب انجام شد و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حد مقبول بود که آن را مرهون همدلی، همفکری مردم و دستگاه‌های اجرایی استان قم می‌دانیم.