به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله فرحزاد طی سخنرانی در مراسم عزاداری شب هجدهم ماه محرم در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: ذکر شریف صلوات یک توسل کوتاه به نبی گرامی اسلام است و در حقیقت ذکر صلوات کار استغفار را می‌کند و پاک‌کننده معاصی و غفران ذنوب را به دنبال دارد و تاریکی قلب را از بین می‌برد.

وی افزود: کثرت صلوات گناهان را منهدم می‌کند و طبق روایت وارده از حضرت علی علیه‌السلام باعث طرد شیاطین خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: پرداختن به نفس امر بسیار مهمی است و پرداختن به دیگران و غفلت از نفس امری مذموم است چراکه ابتدا انسان باید خود را اصلاح نماید تا بتواند جامعه و دیگران را اصلاح کند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: اگر زوجین مدام به همدیگر تذکر دهند و از اخلاق و رفتار همدیگر عیب‌جویی کنند اما از رفتار و اخلاق خود غفلت نمایند، کارها درست نخواهد شد.

وی اظهار کرد: انسان باید ابتدا خود را از آتش جهنم نجات دهد سپس برای نجات دیگران تلاش نماید و این اشتباه بزرگی است که از نفس غافل شویم و به اصلاح و هدایت دیگران بپردازیم.

فرحزاد یادآور شد: تا انسان نتواند خودش را پاکیزه نماید نمی‌تواند افراد دیگر و جامعه را اصلاح کند و توصیه آیات قرآن کریم این است که انسان ابتدا باید به نفس خودش بپردازد.

وی تأکید کرد: بعضی از انسان‌ها دچار کینه می‌شوند و اصلاً میانه‌ای با فراموشی بدی دیگران ندارند درحالی‌که خداوند بخشنده و مهربان است و از خطای بندگان چشم می‌پوشد اما بندگان از خطای همدیگر نمی‌گذرند درحالی‌که انسان مؤمن طبق روایت کینه به دل نمی‌گیرد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در ادامه گفت: کودکان بارها با همدیگر دعوا و نزاع می‌کنند اما در یک‌لحظه فراموش کرده و مجدداً با همدیگر دوست شده و به بازی ادامه می‌دهند اما عده‌ای از مردم کینه به دل می‌گیرند و سال‌ها یک خطا را فراموش نمی‌کنند.

فرحزاد خاطرنشان کرد: خدا نکند یک عکس یا تصویری از یک انسان مشهور دست کسی بیافتد، چند دقیقه بعد در کل فضای مجازی پخش می‌شود و عده‌ای فقط نشسته‌اند که مطلبی غیرواقع و اخبار دروغ در فضای مجازی را منتشر نمایند.

وی افزود: مواظب باشیم در فضای مجازی آبروی دیگران را نبریم که آبروی ریخته شده قابل‌برگشت نیست.

فرحزاد گفت: مؤمن باید آیینه مؤمن باشد و عیوب همدیگر را درملأعام فریاد نزنند بلکه فقط به خود شخص گوش‌زد کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: اشتباه ما این است که خودمان مشکل‌داریم و مدام فرافکنی می‌کنیم و به همسر و فرزندان خود تذکر می‌دهیم باید اخلاق و رفتارشان را اصلاح کنند درحالی‌که خودمان بیشتر مشکل‌داریم.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر کسی خود را اصلاح کند طبق روایت می‌تواند در عالم تأثیرگذار باشد اما اگر نتواند خود را اصلاح کند حتی قدرت اصلاح یک نفر را نخواهد داشت.