به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در مراسم مرحله اول توزیع بسته‌های معیشتی میان آسیب دیدگان توسط قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی حرم بانوی کرامت گفت: با وجود محدودیت‌هایی که برای رفت‌وآمد مردم در این مضجع شریف به وجود آمده اما اعمال خیری در این آستان وجود دارد و مردم از برکات آن بهره‌مند می‌شوند و این از الطاف الهی است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: طبق روایت اگر درب رحمتی به روی مردم بسته شود درهای رحمت الهی دیگری باز خواهد شد و در این ایام که شاهد شیوع ویروس منحوس و شرور کرونا بودیم دشمنان و ملحدان و مروجان مکتب شیطان برای تعطیلی مراسم مذهبی و دینی به خصوص در اماکن مقدسه و مساجد شادی می‌کردند و بعضی از کسانی که پیرو شیطان و هوای نفس بودند از اینکه در برپایی این مجالس خللی ایجاد شده خوشحال بودند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: با وجود دشمنی ها، در پرتو عنایات الهی، مجالس باشکوهی برگزار شد و مواسات و همدلی‌های بزرگی صورت گرفت که مردم از مال و جان خود گذشتند.

امام جمعه قم تأکید کرد: مواسات یکی از ارزش‌های اسلامی است و در این ایام اهمیت مضاعف می یابد چرا که ماه محرم هم ماه ثارالله و هم ماه کسانی است که مال الله را انفاق می‌کنند و به برکت خون سیدالشهدا این مواسات به شکل گسترده انجام شد.

وی یادآور شد: حماسه کربلا و کار ماندگار امام حسین علیه‌السلام و بنی‌هاشم و اصحابشان دقیقاً ترویج مکتب اسلام از یک‌سو و از بین بردن کید شیاطین انسی و جنی از سوی دیگر بود و این حماسه کربلا باعث هدایت مردم شد درحالی‌که شیطان برنامه داشت مردم در ضلالت بمانند اما خون سیدالشهدا مانع این کار شیطان شد.

تولیت حرم بانوی کرامت تأکید کرد: خداوند در پرتو شهادت مظلومانه امام حسین علیه‌السلام کاری کرد که نه‌ فقط مردم در ضلالت و جهالت نماندند بلکه آن‌قدر برکات داشت که هم چهره دشمنان را افشا کرد و هم ثواب عظیمی برای عزاداران از سوی خداوند اعطا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: باید در عمل نیز به اهل‌بیت(ع) تأسی بجوییم و فقط به گفتار اکتفا نکنیم و کاری که امروز در آستان مقدس با همکاری هیئات مذهبی صورت گرفت یک کار فرهنگی عملی بود که نشان داد کار فرهنگی با عمل خیر عجین شده و ارزشمند است.