به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم شهبازی طی گفت‌وگویی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا تمامی فعالیت‌های فرهنگی حرم مطهر که به صورت حضوری برای خواهران ارائه می‌شد در راستای حفظ سلامت مردم تعطیل شد، اظهار کرد: در حال حاضر میز خدمات فرهنگی شامل پاسخگویی به پرسش‌های شرعی، تصحیح قرائت نماز و ختم‌های ثقلین به صورت روزانه در صحن امام رضا علیه السلام برای خواهران بر پا شده است.

وی افزود: البته در زمینه پاسخگویی به پرسش‌های شرعی با توجه به شرایط کنونی و اوج گیری بیماری کرونا خواهران می‌توانند اضافه بر مراجعه حضوری، پرسش‌های خود را از طریق کانال مجازی آستان مهر در ایتا مطرح کرده و اساتید واحد پاسخگویی به پرسش‌های خواهران به صورت مجازی پاسخ خواهند داد.

شهبازی تصریح کرد: ختم‌های ثقلین شامل حزب خوانی روزانه قرآن کریم، ختم صلوات، انس و مطالعه ادعیه صحیفه سجادیه، سور منتخب قرآن کریم، قرائت زیارت عاشورا، دعای توسل، قرائت سوره واقعه و دیگر سور قرآن کریم و ادعیه می‌شود که در قالب دفترچه به خواهران ارائه می‌شود.

مسئول امور فرهنگی خواهران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان این که در گذشته رواق خردسال، کودک و نوجوان خدمات متنوعی را از نظر فرهنگی به صورت حضوری برای دختران خردسال کودک و نوجوان ارائه می کرد، گفت: با شروع بیماری کرونا فعالیت‌های این رواق تعطیل شد، اما امور فرهنگی خواهران در راستای ترویج معارف دینی و قرآنی در میان دختران خردسال، کودک و نوجوان به زودی اقدام به راه اندازی کانال رواق کودک برای این گروه سنی خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر معرفی کتاب، کاردستی های خلاق و مطالب مربوط به تربیت دینی فرزند از طریق کانال آستان مهر به صورت مجازی در اختیار دختران در گروه های سنی مختلف قرار می گیرد و همچنین مسابقات فرهنگی و کتابخوانی نیز از طریق این کانال به دختران کودک ونوجوان اطلاع‌رسانی می‌شود.

شهبازی ادامه داد: همچنین در ایام ماه محرم کاروان های سفیران کریمه متشکل از خدام واحد فرهنگی خواهران با حضور در هیئت های مذهبی قم بنا به درخواست این هیئت ها اقدام به احیا و راه اندازی غرفه کودک در این هیئت ها کردند که این غرفه ها در ایام ماه محرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به صورت محدود برنامه‌های متنوع فرهنگی برای کودکان اجرا کردند.

وی یادآور شد: با بهبود شرایط کرونا فعالیتهای فرهنگی برای خواهران در آستان مقدس به صورت محدود و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی آغاز خواهد شد.