به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد امشب طی سخنانی در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) که بدون حضور مردم و به صورت رسانه ای منعکس شد، اظهار کرد: امیر المؤمنین(ع) فرمودند ما هر چه داریم از پیامبر خدا(ص) داریم و حتی فرمودند که من بنده‌ای از بندگان پیامبر(ص) هستم.

وی با بیان اینکه همه انبیا(ص)، ائمه(ع) و همه هستی زیرمجموعه پیامبر(ص) هستند، افزود: یکی از یاران امام صادق علیه‌السلام چند روزی نتوانست خدمت ایشان برسد و وقتی به خدمت ایشان رسید گفت خدا فرزندی به من عنایت کرده و من به خانواده خود کمک می‌کردم حضرت فرمودند نامش را چه گذاشتی؟ او گفت «محمد»؛ حضرت تا نام محمد را شنیدند این نام را تکرار کردند و صورتشان را پایین آوردند و فرمودند جان خودم و پدر و مادرم و خانواده ام و تمام موجودات عالم فدای محمد(ص).

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) فرمودند پیامبر(ص) از تمام انسان‌ها نسبت به مردم لطف بیشتری داشت، افزود: در روایت داریم که هر فردی خدا را بیشتر دوست داشته باشد مردم را هم بیشتر دوست دارد یعنی نباید خلق و بندگان خدا را از خدا جدا ببینیم و اگر مؤمن و بنده خدا را اکرام کنیم خدا را اکرام کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: خداوند نه فقط به مؤمنین بلکه به همه انسان‌ها محبت و مهربانی دارد و این صفت در پیامبر(ص) و همه اولیاء الهی وجود دارد و اگر ما ذره ای رحمت و مهربانی خدا را درک کنیم از شوق رسیدن به خدا جان می دهند و ذرات بدنشان از هم جدا خواهد شد.

فرحزاد با بیان اینکه محبت و مهربانی با انسان‌ها و کمک به خانواده، آشنایان و هر کسی که نیاز به کمک داشته باشد از صفات بندگان مؤمن خدا است، افزود: پیامبر(ص) فرمودند کسی که از کمک به خانواده خود عار نداشته باشد بدون حساب خدا او را وارد بهشت می کند.