به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی میرباقری در شب میلاد نبی گرامی اسلام طی سخنانی در حرم بانوی کرامت که از بستر فضای مجازی و صحن‌ها پخش شد، اظهار کرد: نبی گرامی اسلام عوالمی را پشت سر گذاشته‌اند تا در عالم هستی تنزل پیدا کنند و خداوند نگهبانانی از ملائکه مقربین برای محافظت از حضرت گماشته‌اند تا آلودگی برای حضرت ایجاد نشود و به خوبی مشخص است که گذشته رسول خدا طهارت محض است.

وی افزود: با ارسال نبی گرامی اسلام، افق معرفت بندگان خداوند در عالم رشد و تغییر کرد و سقف نگاه انسان‌ها به خداوند دارای رفعت و بشریت از محدودیت شناختی خارج شد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نزول حضرت محمد صلوات‌الله علیه و آله در عالم هستی سرچشمه حیات طیبه و معنویت است و با نور تولد حضرت حجاب‌های ظلمانی در عالم هستی کنار زده شد و عالم هستی غرق در نور هدایت و معنویت شد.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: با تولد پیامبر راه‌های آسمان‌ها بر شیاطین بسته شد و شیاطین از رفتن به آسمان‌ها منع شدند و دیگر نتوانستند از اخبار آسمان‌ها مطلع شوند.

وی یادآور شد: درک حقیقت توحید با آمدن حضرت در دنیا برای بندگان امکان‌پذیر شد درحالی‌که قبل از آن این‌چنین درک حقیقی وجود نداشته است.

میرباقری در ادامه گفت: خداوند از همان دوران طفولیت رسول خدا  بزرگ‌ترین ملک خود را در کنار حضرت قرارداد که حضرت را با سلوک معرفتی آشنا نماید و خداوند خودش به صورت مستقیم حضرت را با تربیت الهی تأدیب نموده و به‌عنوان نبی خدا و اختیاردار دین مبعوث نمودند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: اعظم تجلیات خداوند فقط منحصر در نبی گرامی اسلام است و حضرت آمدند تا از بشریت دستگیری نمایند و بشریت را وارد حیات طیبه نمایند.

میرباقری تأکید کرد: رسول خدا در مقام محبت خداوندی تربیت‌شده است به همین خاطر با رحمت الهی بر بشریت می‌نگرند و بزرگ‌ترین مأموریت تاریخی را از سوی خداوند برعهده‌گرفته‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: افق هدایت و شفاعت و محبت رسول خدا منحصر در نبی گرامی اسلام است و هیچ پیامبری به این اندازه مأموریت نداشته و همان‌طور که میدان دستگیری رسول خدا از بشریت وسیع است در مقابل نیز میدان درگیری با شیاطین و کیدهای شیاطین نیز برای رسول خدا وسیع است.

وی اظهار کرد: نبی خدا در مقابل شیاطینی که قصد دارند بندگان را به عالم شرک و کفر و نفاق وارد سازند می‌خواهند انسان‌ها را به مقام اخلاص و قرب و توحید برسانند و غل و زنجیرها را از انسان‌ها باز کنند و به مقام بهجت بندگی خداوند برسانند که این مسائل باعث درگیری عظیمی خواهد شد که در این میدان درگیری عظیم خداوند از رسول خدا یک مأموریت‌های ویژه خواسته‌اند.

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها اظهار کرد: خداوند یک امکاناتی به رسول خدا و یک مأموریت‌ها و خواسته‌هایی نیز از رسول خدا دارد و مهم‌ترین امکانات نبی گرامی اسلام، قرآن و کتاب الهی بسیار عظیم و اهل‌بیت علیهم‌السلام است که نعمت قرآن و عترت به هیچ پیامبری داده نشده است.

میرباقری خاطرنشان کرد: رسول خدا قصد دارند انسان‌ها را از اسارت‌های ظاهری و باطنی رهایی ببخشند و به سمت قرب و کمال الهی هدایت کنند که در این مسیر با تمام قوا با لشگر ابلیس درگیر می‌شوند.

استاد حوزه علمیه افزود: با جهاد کبیری که توسط رسول خدا در این میدان وسیع روی‌داده است و درگیری‌های وسیع و عظیمی که رسول خدا با شیاطین داشتند خداوند از حضرت استقامت و صبر و پایداری را خواستار شدند تا پیروز این میدان شوند و وعده قطعی فتح را نیز خداوند به نبی گرامی اسلام داده‌اند.