به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین گنجی طی سخنانی در ویژه‌برنامه «خانه‌های فاطمی» که از بستر فضای مجازی و شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، اظهار کرد: خداوند در بسیاری از آیات از پناهنده شدن و متوسل شدن به مقام شامخ ائمه معصومین سخن به میان آورده است.

وی افزود: در سوره مبارکه مائده آیه ۳۵، خداوند سه نشانه رستگاری را برای همه جهانیان از اهل اسلام بیان فرموده که هر فردی این ویژگی را کسب نماید به رستگاری و سعادت خواهد رسید.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اولین عامل رستگاری بر اساس این آیه، رعایت تقوا است و تقوا یعنی خویشتن‌داری از معاصی و هر آنچه عدم رضایت خداوند است.

گنجی تأکید کرد: دومین فرمان برای رستگاری رفتن به‌سوی خداوند است به‌واسطه وسایل که بر اساس روایت این وسایل همان حضرات معصومین هستند.

سخنران ویژه‌برنامه خانه‌های فاطمی یادآور شد: فرمان سوم نیز مجاهدت در راه خدا به‌صورت جهاد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری که هم جهاد با نفس اماره است و هم جهاد با دشمنان برونی که این سه عامل زمینه فلاح و رستگاری را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: انسان دارای نفس اماره است و شیطان به سراغ انسان می‌آید  و باید بدانیم این وسیله‌ چه چیزی است که انسان می‌تواند به‌واسطه آن به تقوا و عبودیت برسد که طبق روایت وارده از حضرت زهرا سلام‌الله علیها، اهل‌بیت علیهم السلام تنها وسیله مخلوق برای رسیدن به خالق هستند.

گنجی در ادامه گفت: وسیله رسیدن به خدا حضرات معصومین هستند وسیله همان معنای دیگر توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام است و فقط از مسیر چهارده معصوم می‌توان به خدا و رستگاری رسید.

وی اظهار کرد: در زیارت جامعه کبیره آمده است که هر فردی اراده به‌سوی خدا را دارد باید با اهل‌بیت علیهم‌السلام شروع کند و منهای اهل‌بیت نیز محال است کسی بتواند معرفت حقیقی به خداوند پیدا نماید.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: هر فردی خداوند را از مسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام بشناسد و معارف و عبودیت را از ایشان کسب و راه و روش زندگی کردن را از ائمه معصومین دریافت نماید به رستگاری می‌رسد.

گنجی در پایان گفت: اگر فردی خداوند را به غیر اهل‌بیت علیهم‌السلام بخواند و به سراغ دشمنان، مخالفان و کسانی رود که در مقابل اهل‌بیت علیهم‌السلام مکتب ساخته‌اند، هلاک و نابود خواهد شد و جامعه را نیز به سمت هلاکت خواهد کشاند.