به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیین رونمایی از کتاب «لغت‌نامه تفسیری قرآن کریم» با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) و ابوالفضل بهرام‌پور نویسنده این کتاب پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

در این دیدار آیت الله سعیدی هدف از تفاسیر متعدد را رشد و تعالی بشر دانست و افزود: اگر انسان این آموخته‌ها را به عنوان یک معلومات و نه عوامل رشد و تزکیه به همراه خود داشته باشد و عامل به آن نباشد، نه تنها برای او ارزشی ندارد بلکه باعث  ضلالت بیشتر او خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف قرآن رشد انسان‎ها است، ادامه داد: در قرآن زوال، سستی و کهنگی نیست و کسی که با قرآن مانوس است در فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی و تفسیری هرروز می‌تواند کار جدید ارائه دهد.

گفتنی است این اثر جدیدترین لغت‌نامه تدبری قرآن کریم است که طی ۴ سال تلاش این محقق و پژوهش‌گر قرآنی در ۱۲۰۰ صفحه به ثمر نشسته است.

تفاوت عمده این لغت‌نامه با دیگر لغت‌نامه‌های موجود این است که در دیگر لغت‌نامه‌ها وقتی به توضیح لغتی از قرآن احتیاج پیدا می‌کنیم به آنها رجوع می‌کنیم ولی لغت‌نامه تفسیری حاضر یک کتاب مطالعه و تدبر است و می تواند به صورت مستقل مورد مطالعه قرار گیرد و نکات لازم را از تفسیر لغات برداشت کنیم.

از دیگر خصوصیات این کتاب می‌توان به شماره گذاری صفحات این لغت‌نامه بر اساس صفحات قرآن کریم اشاره کرد و این کتاب چون کتاب مطالعه است به انسان قدرت تدبر و تحلیل قرآنی می‌دهد.