به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب، دادستان قم به همراه چند تن از مسئولان ارشد قضایی استان امروز با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت دیدار کرد.

 وی در این دیدار دادستانی را در خط مقدم برخورد با مسائل کیفری و مواجهه با جرائم  برشمرد و گفت: علاوه بر پرونده‌های معمولی که رسیدگی می‌شود تعداد زیادی پرونده کیفری وجود دارد که در سال رقم قابل توجهی از پروندها را شامل می‌شود.

دادستان قم ادامه داد: یکی از مشکلات ما در دستگاه قضا و دادستانی، وجود پرونده‌های زمان‌بر، سنگین و پر حاشیه است که با عنوان پرونده‌های کثیر الشاکی نامیده می‌شوند و از جمله آن پرونده‌ها می‌توان به پرونده گوهر ناز و رضوان اشاره کرد که بر اساس سیاست ابلاغی از سوی ریاست محترم دادگستری استان رسیدگی فوری و جدی به این گونه پرونده‌ها در اسرع وقت در دستور کار است و خیلی از آنها پرونده‌هایشان تکمیل و منجر به رأی شده است.

وی یکی از معضلات استان قم و کشور را پرونده‌های ملکی و پرحاشیه فروش قولنامه‌ای املاک دانست و گفت: به صورت قانونی سند رسمی در خصوص ملک باید تنظیم گردد و به ثبت برسد که باعث بروز مشکل نشود و چون املاک قولنامه‌ای بنچاق و سابقه ندارد راحت می‌شود به چند نفر فروخت که این باعث خیلی از کلاهبرداری‌ها است.

غریب بیان کرد: سیاست ما در قرارگاهی که در دادگستری تشکیل داده‌ایم اخذ گزارشات مردمی و رسیدگی با جدیت به این گزارشات است.

وی با بیان اینکه بحث کلاهبرداری و پرداخت سودهای نامتعارف به معضلی تبدیل شده که متاسفانه در حال تبلیغ است و هر روز عده‌ای را درگیر می‌کند، تصریح کرد: ما تا به حال یک مورد هم نداشتیم که کسی وعده پرداخت سود بالای ۲۰درصد داده باشد و کلاهبرداری نباشد. 

دادستان قم در بحث ناهنجاری‌های اجتماعی که دغدغه روز مؤمنین استان قم است، گفت: یکی از نیات تشکیل این قرارگاه در دادستانی، حمایت از آمران به معروف و ستاد امر به معروف و نهادها و ستادهایی است که در بحث امر به معروف فعالیت دارند.

 وی اظهار کرد: در حال حاضر کسی نمی‌تواند ادعا کند که ما برای برخورد با خانه فساد، مزاحمت نوامیس مردم، سگ گردانی، کشف حجاب و مصادیق دیگر ناهنجاری به دادسرا مراجعه کردیم و دادسرا اقدامی انجام نداده است.

غریب تأکید کرد: اراده و سیاست برخورد با ناهنجاری در دادستانی استان قم وجود دارد و ما منتظر گزارشات مردمی در این امر مهم هستیم.