به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به میزبانی حرم بانوی کرامت برگزار شد.

بر اساس این گزارش متولی برگزاری این جشنواره نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بود و مراسم اختتامیه در حرم بانوی کرامت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ارتباط با دیگر استان‌ها به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

این جشنواره با قرائت قرآن کریم آغاز و سپس سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم به ارائه گزارش مختصری در خصوص جشنواره پرداخت.

همچنین دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی سخنانی در ارتباط تصویری با حاضران در این مراسم اظهار کرد: بالاترین سطح مشارکت در کتاب‌خوانی در این جشنواره به ثبت رسیده که یک پدیده مبارک برای اهالی کتاب است.
علیرضا مختار پور افزود: بیش از یک‌میلیون و سیصد هزار نفر شرکت‌کننده داشته‌ایم و آمار بالای شرکت‌کنندگان نشان‌دهنده این است که کتاب و کتاب‌خوانی حتی در ایام انتشار ویروس کرونا هم می‌تواند با یک سازوکار مناسب مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: خلق این جریان می‌تواند پشتوانه‌ای برای جریان کتاب‌خوانی و اهالی کتاب در کل کشور باشد.

قرائت پیام حضرت آیت‌الله سبحانی، قرائت پیام تولیت آستان قدس رضوی، سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی، تقدیر از برگزیدگان بخش کودک، نوجوان و بزرگ‌سال استان‌های مختلف کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس، قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقدیر از مؤلفان، اجرای گروه تواشیح میعاد قم و شعرخوانی از دیگر برنامه‌های اختتامیه دهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی بود.

خاطرنشان می‌شود دبیر جشنواره ضمن ارائه گزارش از روند برگزاری دهمین جشنواره گفت: این جشنواره طی پنجمین سال متوالی با همکاری دستگاه‌های مختلف برگزارشده است که بزرگ‌ترین رویداد و رخداد کتاب‌خوانی کشور محسوب می‌شود.

رمضانی افزود: ترویج فرهنگ رضوی، رشد معنوی، آشنایی با سیره رضوی و اهل‌بیت(ع) از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره بوده که در سنین مختلف و با موضوعات گوناگون به مرحله اجرا درآمده است.

وی خاطرنشان کرد: افزودن مباحث مختلف به مجموعه موضوعات جشنواره، معرفی منابع جدید، تطبیق شرایط جشنواره با انتشار ویروس کرونا ازجمله اقداماتی بوده که نسبت به دوره‌های قبل اضافه‌شده است.

دبیر جشنواره تأکید کرد: تولید محتوا و حضور در فضای مجازی، ارائه موضوعات فردی، خانوادگی و گروهی، ارزیابی کودکان و نوجوانان مستعد و صحت سنجی که مهم‌ترین تمایز این جشنواره نسبت به سال‌های گذشته بوده که در این دوره بیش از یک ملیون و سیصد هزار نفر شرکت کردند.