به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی طی سخنانی در اختتامیه دهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی که در حرم بانوی کرامت برگزار شد اظهار کرد: حضرت زینب سلام‌الله علیها عالمه غیر معلمه است که در حقیقت مدیر بحرانی مثل واقعه کربلاست که یاد و نامش در تاریخ ماندگار شده است.

وی افزود: امیدواریم خداوند به آبروی این بانوی بزرگوار, این بیماری منحوس کرونا را از کشور ایران و تمام دنیا ریشه‌کن نماید.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع کتاب و کتاب‌خوانی یادآور شد: بیش از ۲۵۰ مرتبه کلمه کتاب در قرآن کریم تکرار شده است و به قول دانشمندان اتاق بدون کتاب مثل انسان بدون روح است.

عضو هیأت‌علمی جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: امام صادق علیه‌السلام به مفضل در روایتی می‌فرماید یکی از نعماتی که خداوند به بشریت عطا نموده نعمت نگارش و کتابت است که اخبار گذشتگان به آیندگان منتقل و حفظ می‌شود.

وی افزود: بر اساس روایت خرد انسان‌های عاقل با قلم آن‌ها شناخته می‌شود و امروزه متأسفانه مشاهده می‌کنیم عده‌ای از افراد به‌جای اینکه کتاب مطالعه نمایند و یا در فضای مجازی با استفاده از نرم‌افزار به کتاب‌خوانی بپردازند به دنبال دیگر مسائل هستند.

رفیعی اظهار کرد: شیخ آقابزرگ تهرانی برای اینکه اثبات نماید شیعه اهل کتاب و نگارش بوده است اقدام به نوشتن کتاب «الذریعه» کرد و بیش از ۵۰ هزار آثار شیعه را معرفی نمود درحالی‌که کار علمی یک کار بسیار طاقت‌فرسایی بود اما زحمت آن را به جان خرید.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه یک امر بسیار شیرین و زیبایی است و باید در نوشتن کتب نوع نیاز جوانان موردتوجه واقع شود که از مطالعه کتاب خسته نشوند.