به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت، این دهه را برای قم نقطه عطف و ظرفیت عظیم خواند و افزود: مقام معظم رهبری مهم‌ترین فرمایشات و نقطه نظرات خود را در جلسه‌ای که به همین مناسبت برگزار میگردد بیان می‌کنند.
وی بصیرت را بزرگترین و محوری‌ترین نقطه این ایام و مهم ترین نکته فرمایشات رهبر انقلاب دانست و گفت: بصیرت یک بحت تکراری نیست چون بصیرت جوهره، نماد و جلوه‌ای دارد؛ جوهره بصیرت بسیار ثابت و قدیمی و از زمان حضرت آدم بوده و تا قیام مهدی موعود خواهد بود و تداوم خواهد داشت و یکی از عوامل اصلی برای رهیابی به بهشت الهی هم همین بصیرت است.
تولیت آستان بانوی کرامت تصریح کرد: بصیرت در هر زمان هر حرکت و حادثه ای جلوه و نماد خاصی دارد چه بسا مومنین و متدینینی در بخشی از زمان و مکان از این نعمت برخوردار باشند اما همین اشخاص زمان که عوض می‌شود و حوادث که متغیر می‌شود از بصیرت در آنها خبری نیست.
وی ادامه داد: این نشان دهنده این است که مواظبت و مراقبت در همه جا مورد نیاز است.
آیت الله سعیدی با اشاره به نزدیکی شدن به سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و یاران او گفت: راه این شهدا در واقع تداوم همان بصیرت فاطمی است و ۱۹دی هم که پایان دهه بصیرت است در واقع ختم بیان این درس‌ها و راهکاری برای اجرایی شدن این درس‌ها در طول سال است.
امام جمعه قم عنوان کرد: دهه بصیرت یک دوره، کلاس و یک مدرسه است تا افراد در این دهه آموزش‌های لازم را برای زمان و مکان و موقعیت‌های مختلف سپری کنند و بعد آن را در طول سال به کار ببندند.
وی با اشاره به اهمیت بصیرت در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی افزود: مردم در آن زمان با بینشی که توسط امام راحل پیدا کردند به پیروزی انقلاب رسیدند.
نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به انتخابات پیش رو مطرح کرد: همانگونه که ایشان فرمودند ما نیاز به یک دولت جوان داریم و باید با بصیرت و دقت در فکر انتخاب دولتی با روحیه جوان باشیم تا بتوانیم این حرکت انقلابی که حضرت امام و شهدای عظیم الشان، جانبازان و ایثارگران دنبال کردند را به نتیجه برسانیم.
وی با اشاره به درگذشت مادر شهیدان کارکوب‌زاده و طلب علو درجات برای ایشان عنوان کرد: ایشان با بصیرتی که داشتند وقتی از او می‌خواهند که برای شهادتشان دعا کنند مخالفت می‌کند و می‌گویند من دعا میکنم که شما بمانید به رهبر انقلاب کمک کنید این یعنی بصیرت که یک خانم پرورش یافته در مکتب اهل بیت وانقلاب به اینجا رسیده‌اند.