به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد طی سخنانی در ویژه‌برنامه «تکیه» که به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حرم بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: ضرورت دارد زیارت‌نامه حضرت زهرا سلام‌الله علیها در رسانه و به ویژه در ایام فاطمیه قرائت و پخش شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی افزود: حادثه شهادت سردار سلیمانی بسیار تلخ و ناگوار بود و این شخصیت بزرگ ویژگی‌های مهمی داشت که یکی از آن ویژگی‌ها ارادت و علاقه ویژه به حضرت زهرا سلام‌الله علیها بود.

فرحزاد تأکید کرد: تواضع و مردمی بودن سردار سلیمانی یکی دیگر از ویژگی‌های خاص وی بود و با اینکه مسئولیت‌های سنگینی بر عهده داشت اما مقید بود در ایام فاطمیه خود را به شهر کرمان برساند و خود را خادم این بانوی بزرگوار می‌دانست.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص این شهید بزرگوار اخلاص بود که اعمال ایشان با نیت خالصانه بود و خداوند نیز به نیت‌های انسان نگاه می‌کند و این شهید بزرگوار درصد خلوصش بسیار بالا بود و هیچ‌وقت به دنبال اسم و عنوان و… نبود و همواره از تمجید و تعریف فراری و همواره فراجناحی بود و برای  جذب افراد مختلف تلاش فراوان داشت و خیرخواه انسان‌ها بود.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: سردار سلیمانی همواره مصداق بارز فرمایش حضرت زهرا سلام‌الله علیها بود چراکه حضرت می‌فرمایند کسی که بهترین اخلاص و نیت پاکش را در درگاه الهی ارائه دهد خداوند نیز بهترین تقدیرات و بهترین مصلحت را برای او رقم خواهد زد.

فرحزاد افزود: بهترین تقدیرات برای این شهید رقم خورد که حتی بعد از شهادت محبوبیت این شهید چندین برابر شد و شهادت او روح جنگ‌طلبی و خباثت آمریکایی‌ها را به جهان نشان داد.

وی در ادامه گفت: بر اساس روایت وارده از حضرت علی علیه‌السلام قیمت هر انسانی به‌اندازه همت اوست و باید دقت نماییم که همت ما مصروف و معطوف به چه چیزی است.

وی افزود: بین نماز دوست و نمازخوان از زمین تا آسمان فاصله است و امروزه داعشی‌ها و وهابیت شاید نماز بخوانند اما خداوند و نماز را در قلب خود دوست ندارند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: عبادت و نمازخواندن باید در قلب انسان رسوخ کند و حضرت زهرا سلام‌الله علیها می‌فرماید محبوب من در سه مورد تلاوت قرآن، نگاه بر چهره رسول خدا، انفاق درراه خدا خلاصه‌شده است.

فرحزاد یادآور شد: انفاق می‌تواند انسان را هم‌نشین رسول خدا نماید و اجر انفاق در راستای کلام خدا و هم‌نشینی با نبی خداست به‌گونه‌ای که یکی از شاخصه‌های این بانوی بزرگوار انفاق درراه خدا بود.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: باید از دغدغه‌های حضرت زهرا سلام‌الله علیها الگو گیری نماییم و بفهمیم چه چیزهایی محبوب این بانوی بزرگوار بوده است.

وی در پایان گفت: عزیزانی که در ایام فاطمیه قصد برگزاری مجالس دارند در کنار آن بسته‌های معیشتی نیز تهیه نمایند و به فقرا نیز کمک نمایند.