به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی موقت فعالیت‌های حضوری رواق کودک و نوجوان دختران آستان مقدس بانوی کرامت در راستای بهره مندی کودکان و نوجوانان از برنامه های فرهنگی آستان مقدس کانال معصومانه برای دختران ۱۲ تا ۱۷ راه‌اندازی شده است.

این کانال از آبان ماه سال جاری همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم به همت امور فرهنگی خواهران راه اندازی شده است و موضوعات و مباحث متنوع فرهنگی متناسب با گروه سنی دختران کودک و نوجوان در کانال بارگذاری می شود.

در حال حاضر تمامی فعالیت‌های فرهنگی و معارفی آستان مقدس بانوی کرامت برای دختران کودک و نوجوان در کانال مجازی معصومانه متمرکز شده است و البته که تمامی فعالیت‌های فرهنگی و معارفی رواق کودک و نوجوان که به صورت حضوری انجام می‌شد نیز به صورت موقت تعطیل شده است و دختران کودک و نوجوان در سراسر ایران اسلامی و تمامی دختران فارسی زبان و مسلمان با استفاده از لینک کانال معصومانه می توانند در این کانال عضو شده و از برنامه های فرهنگی و معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها که در این کانال دنبال می‌شود استفاده کنند.

محتوای مهدویت با عنوان یاد ماه روز های جمعه در این کانال برای دختران ۱۲ تا ۱۷ سال بارگذاری می شود.

همچنین برنامه فرهنگی «نوجوان کتاب خوان ـ نوجوان فهیم»که در گذشته به صورت حضوری برای دختران نوجوان برگزار می شد در حال حاضر با عنوان «پله های دانایی» اقدام به معرفی کتاب، فیلم و محصولات فرهنگی به دختران کودک و نوجوان می‌کند که این برنامه در روز های شنبه در کانال دنبال می شود.

محتوای تربیتی با عنوان «چالش» در روز های دوشنبه در کانال برای دختران نوجوان، مادران و مربیان بار گذاری می شود .

همچنیت آموزش های هنری با عنوان «کاملا دخترانه» روز های چهارشنبه در کانال قرار داده می شود.

اضافه بر این محتوای مناسبتی و تربیتی با عنوان «محفل مجازی دختران بهشتی» روز های پنج شنبه در کانال بار گذاری می شود و ارائه اطلاعات و اخبار و نکات مربوط به خادمان روزهای چهار شنبه در کانال معصومانه قرار داده می شود .

همچنین هر دوماه یکبار مسابقه بزرگ و مناسبتی با استفاده از بستر مجازی دنبال می شود و برنامه های خادمان شامل ماموریت ویژه با موضوع مکتب سلیمانی، خدمت ماهانه و دیگر موارد مرتبط است که اطلاع رسانی می شود.

همزمان با ایام فاطمیه صوت، کلیپ، پادکست و عکس نوشته برای فاطمیه با موضوع های ولایت مداری، مقام شفاعت، عظمت تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها و ایام شهادت در کانال قرار داده شده است.

برگزاری محفل مجازی دختران بهشتی با موضوع شهدای مادری و برگزاری دو محفل مجازی دختران بهشتی با موضوع اردوی مجازی به کوچه های بنی هاشم، و ارائه محتوای فاطمی در آن از برنامه های مناسبتی کانال معصومانه در ایام فاطمیه بود.

دختران علاقه مند برای عضویت در کانال معصومانه و بهره مندی از برنامه های فرهنگی و معارفی امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها می توانند به لینک کانال به آدرس https://eitaa.com/joinchat/3969187913C5562147d4c مراجعه کنند و در کانال عضو شوند تا از برنامه های فرهنگی و معارفی آستان آگاه شوند.