به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی امشب طی سخنانی در آستانه میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: بر اساس روایات متعدد در هنگام بروز و هجوم بلاها و ابتلائات مختلف در جامعه باید به بطن آن ابتلائات که نعمات الهی نهفته است توجه کرده و دست به دعا برداریم.

وی افزود: بر اساس روایت در بطن ابتلائات نعمات الهی نهفته است به همین علت بلا در رشد و کمال انسان مؤمن بسیار مؤثر بوده و می‌تواند خاصیت فرم دهی و صیقل روح دادن انسان را داشته باشد و انسان را در مسیر بندگی خداوند قرار دهد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: اهتمام ورزیدن به قرائت حدیث کساء و توجه به محتوای بسیار ارزشمند این حدیث نظر و رحمت الهی را جذب می‌کند و بر اساس روایت قرائت این حدیث شریف نزول رحمت الهی، نزول ملائکه در جمع قرائت کنندگان، زدوده شدن اندوه، برطرف شدن غم و برآورده شدن حوائج را به دنبال دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: محور اصلی حدیث شریف کساء، وجود مقدسه حضرت زهرا سلام‌الله علیها است و این حدیث آموزه‌های بسیار ارزشمندی در خصوص تشکیل خانواده، تثبیت خانواده، توسعه خانواده، اهتمام به دعا، شیوه سخن گفتن مادران با فرزندان و همسران و والدین و… را دارد.

مؤمنی تأکید کرد: اخلاق در خانه و مراجعه به منزل به هنگام پریشانی و گرفتگی‌های روحی و جسمی به‌درستی در حدیث کساء بیان‌شده است اما متأسفانه بعضی از مردان به‌صورت مجردی با رفقای خود به تفریح می‌روند و پریشانی‌های خود را بیرون از منزل جستجو می‌کنند.

وی در ادامه گفت: اجتماع خانوادگی و خواندن دعا در شرایط امروز کرونایی و اهتمام به خواندن زیارت عاشورا، دعای کمیل، دعای توسل و… به همراه خانواده و اطفال از آموزه‌های حدیث کساء است که نباید از آن‌ها غافل شویم.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: شیوه سخن گفتن حضرت زهرا سلام‌الله علیها با فرزندان و خطاب قرار دادن با القاب متین و زیبا، همچنین شیوه سخن گفتن این بانوی بزرگوار با حضرت علی علیه‌السلام به‌عنوان همسر و با رسول خدا به‌عنوان پدر از مضامین بسیار ارزشمند این حدیث شریف است.

وی افزود: مادران باید بدانند چگونه با فرزندان و همسران خود سخن بگویند و مواظب باشند ادب فرزندان نسبت به اجداد و بزرگ‌ترها رعایت شود.

مؤمنی خاطرنشان کرد: زیبا و با عطوفت سخن گفتن رسول خدا با فرزند و نوادگان خود، توجه و توسل به حضرت زهرا سلام‌الله علیها در ابتلائات و رعایت ادب در حضور بزرگ‌ترها از دیگر آموزه‌های حدیث کساء است و باید بدانیم برای عرض حاجت دست به دامن حضرت زهرا سلام‌الله علیها بشویم چراکه حضرت شفیعه امت رسول خدا در روز قیامت است.