به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر و میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: خداوند در حوادث و پدیده‌ها هم بندگانش را امتحان می‌کند و هم ظرفیت‌هایی را به آن‌ها نشان می‌دهد و تا این مشکلات پیش نیاید این توانایی‌ها نیز کشف نمی‌شود.

وی گفت: ویروس شرور و منحوس کرونا آسیب‌هایی برما تحمیل کرد و خیلی‌ها را غریبانه از بین ما برد اما در کنار این آسیب‌ها، خسارت‌ها و زحمت‌های کادر درمان، ظرفیت های خوبی را برای ما آشکار کرد و ما با کارهایی که در این ایام انجام دادیم ضعف‌ها، کمبودها، تحریم‌ها و تهدیدهایی که بر ملت ما تحمیل گردید را کنار زدیم و به لطف خداوند پدیده‌های شگرفی از اختراعات، اکتشافات و توانایی ها را از خود نشان دادیم.

امام جمعه قم ادامه داد: بارزترین توانایی‌ها که اخیرا اتفاق افتاده تولید واکسن ایرانی کرونا است چراکه دشمن فکر آن را هم نمی‌کرد که این همت بلند و توانایی در میان جوانان و پژوهشگران ما باشد.

وی ادامه داد: این دستاورد حاصل نشده مگر با توصیه‌ها و هدایت‌های مقام معظم رهبری که همیشه تاکید و تکیه بر توان داخلی داشتند و به لطف خداوند این قدرتمندی در عرصه‌های مختلف قابل مشاهده است به عنوان نمونه در عرصه نظامی به درجه‌ای از قدرت رسیدیم که آمریکا جرأت پاسخ دادن به موشک باران شدن پایگاه نظامی‌اش را نداشت.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: یکی از درس‌های انقلاب برای ملت ما این بود که به هنگام کار کنیم و هیچگاه از مردم در این جریانات دور نشویم، در جریان کرونا مردم با مواسات، همدلی و کار خیری که داشتند در صحنه بودند و این چیزی است که در کشورهای دیگر شاهد آن نیستیم.

وی با اشاره به کمبودها و فشارهای موجود گفت: نباید کاری کنیم که این موضوع با عنصر شایعه باعث برهم ریختگی جامعه شود و هدف دشمن سوءاستفاده از این فضا برای تحقق نیافتن فرمایشات رهبری است و این نگاه نادرست به درون را با برهم زدن اتفاق و اتحاد مردم رقم می‌زند.

سعیدی با اشاره به معنای بصیرت تصریح کرد: تشخیص صحیح و حرکت پشت سر رهبر انقلاب رمز بصیرت است و تشخیص شخصی در این امور نتیجه‌ای جز راه خوارج نهروان نخواهد داشت.