به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای تأکید ویژه ای بر انس جوانان و نوجوان با معارف و مفاهیم قرآن کریم و نهج‌البلاغه دارند.

رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان، نوجوانان و تمامی اقشار امت اسلامی می فرمایند«روی نهج‌البلاغه کار بشود، نکات مهمش برداشته بشود، تفکیک بشود، مطالبش تفسیر و حلاجی بشود، در روایات فَحص بشود. این‌قدر ما معارف عالیه داریم که امروز بشر محتاج آنهاست. اینها از زبان اهل‌بیت، به عنوان بیان اهل‌بیت و به عنوان اسلامی است که اهل‌بیت معرفی می‌کنند؛ عزیزان با نهج‌البلاغه انس پیدا کنید. نهج‌البلاغه، خیلی بیدار کننده و هوشیار کننده و خیلی قابل تدبر است. در جلساتتان، با نهج البلاغه و کلمات امیرالمؤمنین(ع) انس پیدا کنید».

مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (علیه‌السلام) در راستای ترویج مفاهیم و معارف نهج‌البلاغه در میان قشر جوان و نوجوان و بزرگسال مجموعه آموزش ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه را در سه سطحِ برگزیدۀ حکمت ها، برگزیدۀ نامه‌ها و برگزیده خطبه ها ویژه خواهران همزمان با فصل زمستان برگزار می کند.

ایجاد علاقه و شوق برای ارتباط و انس بیشتر با نهج‌البلاغه، آشنایی با بیشتر موضوعات نهج البلاغه به ویژه موضوعات روز و مورد نیاز، آموزش معنا و شرح واژگان کلیدی و آشنایی با شیوۀ مطالعه و پژوهش در موضوعات نهج‌البلاغه از اهداف برگزاری دوره آموزشی ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه ویژه خواهران در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (علیه‌السلام) است.

علاقه‌مندان برای ثبت نام در این دوره آموزشی که به صورت آنلاین برگزار می‌شود تا ۱۶ بهمن با کد کلاسی ۴۶۳۵ می‌توانند به آدرس اینترنتی www.qhkarimeh.ir مراجعه کنند.

همچنین همزمان با این دوره، ثبت نام دوره آموزشی حفظ حکمت‌های نهج‌البلاغه ویژه عموم بانوان و حافظان قرآن کریم از سوی مرکز قرآن و حدیث در حال انجام است.

تدریس این کلاس را خانم نجفی از اساتید مجرّب حفظ قرآن و حافظ نهج‌البلاغه برعهده دارند و علاقه‌مندان برای ثبت نام در این کلاس آموزشی با کد ۴۶۳۴ به آدرس اینترنتیwww.qhkarimeh.ir مراجعه کرده و یا با شماره ۳۷۱۷۵۵۰۵ تماس بگیرند.

لازم به ذکر است، ۱۶ بهمن ماه آخرین مهلت ثبت نام در دوره های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (علیه‌السلام) است.