به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی میرباقری طی سخنانی به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: بر اساس روایات زمانی که جبرائیل خدمت رسول خدا رسید میوه‌ای از بهشت به رسول خدا دادند و عرض کردند خداوند سلام رسانده‌اند و این میوه یک هدیه الهی است و حضرت این میوه الهی را بر سینه خود چسباندند اما جبرائیل دستور تناول دادند و نور حضرت زهرا سلام‌الله به نبی اکرم منتقل شد.

وی افزود: مرحوم صدوق در علل الشرایع نقل می‌کنند که رسول خدا می‌فرماید از حضرت زهرا سلام‌الله علیها بوی بهشت را استشمام می‌کنم.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: وجود مقدس نبی اکرم بوی خوشی دارند که تمام ملائکه و عوالم  مشتاق این بوی خوب هستند که حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند نبی اکرم این بوی خوش را به شامه من می‌رساندند و وقتی‌که نبی خدا به نبوت رسیدند بوی نبوت را استشمام می‌کردم و نور رسالت را در وجهه رسول خدا مشاهده می‌کردم.

میرباقری یادآور شد: یک ارتباط خاصی بین نبی اکرم و خداوند متعال است و آنچه خداوند دوست می‌داشت از نور عظمت خودش را به رسول خدا عطا فرموده است.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: بیعت با رسول خدا و اطاعت از رسول خدا در حقیقت بیعت با خداوند و اطاعت از اوامر الهی است و این همان مقام و عظمت رسول خدا در پیشگاه خداوند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: خداوند مخلوقی باعظمت‌تر از رسول خدا در عالم هستی ندارد و زیارت رسول خدا زیارت خداوند است و هر مؤمنی در قیامت به‌اندازه درجه ایمانش می‌تواند مقامات نبی اکرم را مشاهده نماید.

وی تأکید کرد: این‌چنین پیامبری که این‌گونه مقامات و عظمت دارد، می‌فرماید زمانی که مشتاق بهشت و مقام رضوان الهی می‌شوم بوی حضرت فاطمه سلام‌الله علیها را استشمام می‌کنم.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: حقیقت مقامات عالیه و انوار الهی در حضرت زهرا سلام‌الله علیها به‌اندازه‌ای متجلی است که قابل وصف نیست و در روایات متعدد این مسائل و مباحث بیان‌شده است.

میرباقری یادآور شد: امام باقر علیه‌السلام در روایتی صحنه‌هایی از عالم آخرت را پرده‌برداری نموده و می‌فرماید در قیامت منابر نور برای انبیاء و ائمه معصومین گذاشته می‌شود و من خطابه‌ای می‌خوانم که تمام انبیاء مستمع خواهند بود و حضرت علی علیه‌السلام خطابه‌ای می‌خواند که احدی تاکنون نشنیده است و وجود مقدسه فاطمه زهرا سلام‌الله علیها با یک جلالتی وارد محشر خواهند شد و هزاران ملائکه حضرت را به سمت بهشت مشایعت می‌کنند و در این هنگام حضرت از خداوند درخواست مقامات و موقف می‌نمایند که خداوند دستور می‌دهند هر آنچه می‌خواهید از محبین خود می‌توانید با خود به بهشت ببرید که محبین حضرت روانه بهشت می‌شوند.

وی افزود: وجود مقدسی که می‌تواند مؤمنین را حفظ و شفاعت نماید، حضرت زهرا سلام‌الله علیها است که شفاعت آخرت حضرت در امتداد شفاعت دنیوی است و محبین حضرت از همین دنیا می‌توانند ملحق به ارادتمندان و محبین حقیقی شوند که این بشارت امام باقر علیه‌السلام است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: محبت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در روایات بسیاری تأکید شده است چراکه نصرت الهی در حقیقت همان محبت حضرت زهرا سلام‌الله علیها است که طبق روایت، محبت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در ۱۰۰ موقف نجات‌دهنده انسان خواهد بود و گوهری بی‌بدیل است که با دعا و التماس به درگاه الهی می‌توان این محبت را کسب نمود.