به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: ماه جمادی‌الثانی هم ماه شهادت و هم ماه ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها است و لازم است در این ماه از فضائل و مناقب این بانوی بافضیلت بیشتر سخن گفته شود.

وی افزود: طبق روایت وارده از رسول گرامی اسلامی، زمانی که حضرت زهرا سلام‌الله علیها در روز قیامت وارد صحرای محشر می‌شوند از سوی خداوند خطاب به مخلوقات ندایی سر داده می‌شود که سرهایتان را پایین بیاندازید و چشم‌هایتان را ببندید چرا که آنقدر این بانوی با کرامت دارای نور هستند که هر چشمی توان دیدن این همه عظمت و نورانیت را ندارد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: طبق روایت اولین شخصی که وارد بهشت می‌شود حضرت زهرا سلام‌الله علیها خواهد بود که در جایگاه مخصوصی مستقر خواهند شد و جلالتی که خداوند درصحرای محشر به این بانوی با کرامت عطا خواهد کرد به هیچ احدی عطا نمی کند.

فرحزاد تأکید کرد: فرستادن درود و صلوات در حق این بانوی بزرگوار باعث غفران معاصی می‌شود چراکه این بانوی بافضیلت از بندگان خاص و محبوب خداوند و رسول گرامی اسلام است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: یکی از اوصاف حضرت زهرا سلام‌الله علیها صابره بودن است که حضرت در دنیا با صبوری خودشان توانستند به‌تمامی مصائب و مشکلات غالب شوند و در عالم آخرت به مقامی غیرقابل وصف دست پیدا نمایند.

فرحزاد در ادامه گفت: ارزش و قیمت هر شخصی به‌اندازه همت آن شخص می‌باشد و انسان باید افکار و همت خود را به‌اندازه‌ای اعتلا ببخشد که دیگر خود را اسیر تنگ‌نظری‌ها و کوتاه‌فکری‌ها نکند.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: اینکه گاهی اوقات بعضی از انسان‌ها خود را اسیر سنت‌های نادرست و غلط آباء و اجداد خود می‌کنند به‌نوعی حماقت است هر چند تبعیت از سنت‌های درست همیشه مورد تاکید بوده است.