به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها انجام شد، با تبریک ایام الله دهه فجر و یاد وخاطره امام راحل رضوان الله علیه، اظهار کرد: تفاوت ما با دولت‌ها، ملت‌ها و کشورهای دیگر در هویت ما است. ما هویت‌مان را الهی و اسلامی و دینی و متکی به خدا می‌دانیم و پشتوانه ما قرآن وعترت است.
وی مجلس شورای اسلامی و شئونی که دارد را یکی از ارگان‌های بسیار مهم دانست و گفت: مجلس جایی است که در آنجا برای نوع مدیریت اسلامی و گرایش ها و حرکت ها برنامه ریزی می گردد و موردطمع دشمنان است و محاسبه‌ها، ارزیابی‌ها و بازرسی و نظارت ها در آن باید باکمترین فاصله زمانی وبدون تاخیر انجام شود و نباید به واسطه سستی وسهل انگاری باعث شویم که عده ای فرصت طلب که به دنبال فتنه و آشوب هستند از شرایط سوء استفاده کنند.
تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص کار جهادی گفت: دیوان محاسبات هم یکی از دستگاههایی است که باید در آن کار های جهادی رواج پیدا کند و ترک فعل در آن صورت نگیرد.
سعیدی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ گفت: آنچه که امروز وظیفه همه ما در این کشور اسلامی است تبعیت کامل از اوامر رهبر معظم انقلاب وحرکت در پشت سرایشان است ودر این میان تفاوتی در بین دولت ها ، جریانها و جناح ها نیست و چه این دولت وچه دولت آینده تا روز وساعت آخر باید آن چراکه فرمایش رهبر انقلاب است مورد توجه و دردستور کار خود قرار دهند.
در این دیداربذر پاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور از اهم فعالیتهای ۶ ماهه گذشته دراین دیوان گزارشی را ارائه کرد.
وی با اشاره به اهمیت دیوان محاسبات گفت: یکی از از وظایف مهم این دیوان محاسبات بودجه کشور می باشد و هرنهادی که به نوعی از بودجه استفاده می کند وظیفه رسیدگی برای اجرای درست بودجه آن با دیوان محاسبات است.
بذرپاش گفت: ما بیش از ۳۸۰۰ دستگاه دریافت کننده بودجه در کشور داریم که مورد رسیدگی دیوان قرار می‌گیرند.
وی یکی از اهداف دیوان محاسبات در سال ۱۴۰۰ را اجرای دیوان بر خط عنوان کرد و گفت: امسال برای اولین باردیوان محاسبات یک ماه زودتر گزارش تفریق سالیانه راتقدیم مجلس شورای اسلامی کرد که این در طول تاریخ دیوان بی سابقه است.