به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل نیا امشب طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: مشکلات عدیده بشریت امروز که عرصه را بر همگان تنگ کرده مولود ضعف اعتقاد و کمبود معنویت و اشتباه در رفتار است.

وی افزود: اگرچه از نظر صنعت، رفاهیات و خدمات نسبت به گذشته بهتر شده اما توسعه صنعت و گسترش ابزارهای رفاهی بدون اعتقاد و ایمان و تربیت الهی و اخلاق هیچ دردی را از بشریت دوا نمی‌کند.

اسماعیل نیا خاطرنشان کرد: اگرچه بشر بر کرات آسمانی  قدم گذاشته و اعماق اقیانوس را کشف نموده اما در آسیب‌های بسیار زیادی اسیر است و گمشده اصلی بشریت صداقت، عدالت، دگراندیشی، خیرخواهی و نوع‌دوستی، ایثار و از خودگذشتگی است.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: اگر بخواهیم از چنبره این آسیب‌ها و آفت‌ها رها شویم راهی به‌جز رفتن به‌سوی خداوند و مسیری به‌جز تبعیت از خاندان عصمت و طهارت نداریم و بدون کسب تقوا مسیر دیگری وجود ندارد چراکه طبق روایت تقوا کلید هر عمل محکم و راه مستحکم و ذخیره معاد است.

وی یادآور شد: راه نجات از استکبار و بردگی نفس و طاغوت و هلاکت تقوا است و علاج آسیب‌های اجتماعی امروزه و ناخوش‌احوالی جامعه و طلاق‌های روز افزون و دیگر بزه‌های اجتماعی، رو آوردن به خدا و معنویت است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: در بیانیه مهم گام دوم انقلاب به مسئله اخلاق و تربیت بسیار تأکید شده است که نشان‌دهنده اهمیت موضوع است  چراکه ما در آستانه تمدن سازی هستیم و برای این کار راهی جز خودسازی نداریم.

کارشناس مذهبی تأکید کرد: ماه رجب ماه خودسازی و رفتن به‌سوی خداوند است و برای رفتن به قله معنویت در ماه رمضان نیاز به مقدمه است که مقدمه رمضان، ماه رجب و شعبان است.

اسماعیل نیا اظهار داشت: طبق روایت ماه رجب ماه استغفار و یک آمادگاه برای درک قله و شب قدر ماه رمضان است و بدون درک ماه رجب امکان حالت معنوی در ماه رمضان و شب قدر به وجود نخواهد آمد.

وی در ادامه گفت: در ماه رجب سه وظیفه مهم داریم که غفلت زدایی و تقویت باورمندی به خداوند، استغفار و تلاش مجاهدانه برای رشد معنوی مصادیق این وظایف سه گانه است.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: گاهی برای رشد مالی و تقویت اقتصادی تلاش فراوانی انجام می‌دهیم و با اقتصاددانان و مشاوران اقتصادی مشورت می‌کنیم اما برای رشد معنوی و اخلاقی هیچ برنامه نداریم.

اسماعیل نیا خاطرنشان کرد: برای رشد معنویت و کسب اخلاقیات باید تلاش مجاهدانه صورت پذیرد که بهترین جهاد در راه رشد معنویت و کمالات اخلاقی ترک گناه و انجام فرایض است.