به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی امشب طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: برای ورود به بازار نیاز به سرمایه مادی است و برای ورود به اداره نیاز به برگزاری دوره آموزشی و برای دسترسی به منابع آیات و روایات باید علم صرف، نحو، بلاغت، منطق ، علم رجال و درایه را بلد باشیم تا احکام شرعی را به‌درستی استنباط نماییم.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: سرمایه انسان در حیات دنیا و زندگی باید چیزهایی باشد که انسان را از آفات و آسیب‌ها مصون نگه دارد و از انحرافات جلوگیری کند.

مؤمنی تأکید کرد: برای ارتزاق مادی و معنوی در دنیا باید سرمایه‌هایی را داشته باشیم و اعتقاد به خدا و اعتماد به خدا سرمایه‌های عظیمی هستند که انسان می‌تواند به‌واسطه آن‌ها راه کمال را طی کند.

وی یادآور شد: نردبان رسیدن به کمالات رفیعه ، اعتماد به خداست و بدون اعتقاد و اعتماد هیچ‌گاه یک انسان نمی‌تواند مسیر رشد معنوی را طی کند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: لازمه بهره بردن از سرمایه‌های معنوی این است که انسان عبد حقیقی خداوند باشد و عبد حقیقی بودن لازمه‌اش انجام واجبات و ترک محرمات است.

مؤمنی خاطرنشان کرد: خداوند قادر متعال و سامع و ناظر بر تمامی عوالم هستی است و اگر وعده‌ای بدهد تخلفی در آن وجود ندارد و نعماتی که خداوند عطا می‌کند فراوان و رحمتش واسعه است.

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها تأکید کرد: خداوند عزت دهنده  و باب رحمتش برای راغبین باز است و خیروبرکت برای طالبین فراوان و رزق خداوند حتی برای گناهکاران نیز جاری و ساری است و عادت خداوند نیز احسان بر خطاکاران است درحالی‌که غیر خداوند این‌همه رحمت و لطف و عنایت ندارد.

مؤمنی اظهار داشت: محبت نسبت به خاندان عصمت و طهارت یک سرمایه بسیار عظیمی است که توفیق آن ر ا نیز خداوند داده است که باید قدردان این سرمایه عظیم باشیم.

وی در پایان گفت: در ماه رجب همه زمینه‌ها برای رشد معنوی و رفتن به‌سوی خداوند مهیا است و بنده حقیقی  می‌تواند از فضای معنوی این ماه استفاده کافی را داشته باشد.