به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، مرحله مقدماتی جشنواره سالانه قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه های علمیه در رشته حفظ با حضور ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت کننده خواهر به صورت مجازی با همکاری واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیه السلام برگزار شد.
این جشنواره ویژه طلاب خواهر و بانوان عضو خانواده طلاب برگزار شد و در مرحله نخست دوره مقدماتی این جشنواره هزار و ۲۰۰ خواهر در رشته‌های مختلف حفظ قرآن کریم در اواخر بهمن ماه با یکدیگر به رقابت پرداختند.
مرحله دوم دوره مقدماتی نیز با حضور هزار و ۲۰۷ خواهر طلبه و بانوان عضو خانواده طلاب که در بهمن ماه نتوانسته بودند در این مسابقات حاضر شوند از روز یک‌شنبه سوم اسفندماه به مدت ۳ روز به میزبانی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (علیه‌السلام) به صورت مجازی برگزار شد، دوره مقدماتی این جشنواره سه شنبه شب با معرفی ۱۵ برگزیده به کار خود پایان داد.
در مجموع در مرحله مقدماتی جشنواره سالانه قرآنی مرکز خدمات حوزه های علمیه ۲ هزار و ۵۰۰ خواهر در رشته حفظ حضور داشتند. که از این تعداد ۱۵۱ دختر زیر ۱۲ سال و ۱۷۳ دختر ۱۳ تا ۱۸ سال بودند.
مسابقات به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی آنلاین در سامانه آموزش آنلاین مرکز قرآن و حدیث برگزار شد و در مرحله اول ۱۳ داور و ۱۳ پشتیبان و در مرحله دوم ۹ داور و ۹ پشتیبان برای برگزاری مسابقات همکاری داشته‌اند.
قبل از برگزاری آزمون مرحله مقدماتی، برای آمادگی هرچه بیشتر شرکت کنندگان کلاس‌های حفظ به صورت تلفنی توسط استادان مرکز قرآن و حدیث برگزار شد.
خانم مو‌ذن، مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (علیه‌السلام) در حاشیه این مسابقات با بیان اینکه این مسابقات از طریق تفاهم نامه همکاری مرکز خدمات حوزه های علمیه با مرکز قرآن و حدیث به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار شده است، اظهار داشت: استقبال خواهران و بانوان عضو خانواده‌های طلاب از این مسابقات بسیار چشمگیر و خوب بود و حتی شرکت کنندگانی خارج از کشور در این مرحله از مسابقات حضور داشتند.
وی حفظ یک جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل را از رشته‌های مورد آزمون این مرحله از مسابقات عنوان کرد.
مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیه السلام افزود: اضافه بر رشته‌های حفظ، مسابقه رشته‌های معارفی نیز در ۱۵ بهمن هم‌زمان با میلاد مبارک حضرت فاطمه سلام الله علیها به صورت کتبی آنلاین برگزار شد. برای سهولت دسترسی شرکت کنندگان به منابع و محتوای آموزشی مسابقه، این منابع در سامانه آموزشی مرکز قرآن و حدیث بارگذاری شد.
موذن تصریح کرد: اسامی افراد راه یافته به مرحله نهایی در روزهای آینده از طریق سامانه مرکز قرآن و حدیث اعلام و مرحله نهایی مسابقات قرآنی در هفته سوم اسفندماه به میزبانی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (علیه‌السلام) به صورت مجازی برگزار خواهد شد.