به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ،جشن تکلیف دختران نو مکلف ایران اسلامی به میزبانی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.
در این مراسم جشن ۱۵۰ دختر نو مکلف قمی به نیابت از دختران نو مکلف ایران اسلامی جشن عبادت خود را در آستان مقدس بانوی کرامت برگزار کردند.
این مراسم جشن با همکاری امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، رسانه ملی، وزارت آموزش و پرورش، ستاد اقامه نماز و کانون های فرهنگی هنری مساجد و دیگر نهادهای مرتبط برگزار شد.
این مراسم جشن برای نخستین بار است که ویژه دختران نو مکلف ایران اسلامی به صورت سراسری و با توجه به شرایط کرونایی به صورت مجازی و با استفاده از رسانه ملی و شبکه دانش آموزی شاد و دیگر پیام رسان های داخلی برگزار می شود.
ثبت نام برای این مراسم جشن از طریق سایت آستان مقدس بانوی کرامت و کانال شاد و کانال«شده ام ۹ ساله» در ایتا که به همت امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها راه‌اندازی شده بود، انجام شد و دختران پس از ثبت نام با عضویت در کانال ایتا و شاد از برنامه های فرهنگی و معارفی آستان مقدس بانوی کرامت برای دختران نومکلف استفاده کردند.
در کانال ایتا و شاد ویژه این مراسم احکام مورد نیاز دختران نو مکلف در قالب بازی و سرگرمی به آنها ارائه شد که فعالیت این کانال پس از برگزاری مراسم جشن نیز ادامه دارد.
این مراسم جشن در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها آستان مقدس بانوی کرامت با اجرای حجت الاسلام مقدسیان انجام شد.
همچنین بسته فرهنگی این مراسم جشن با عنوان بسته فرشته پس از ثبت نام اینترنتی، با مشارکت مؤسسه فرهنگی اقتصادی زائر کریمه برای دختران تازه مکلف شده ارسال شد که چادر نماز، تسبیح، مهر و جانماز از لوازم این بسته برای دختران نومکلف بود که تمامی دختران ایران اسلامی که در این جشن ثبت نام کرده بودند قبل از پخش تلویزیونی این مراسم بسته‌های فرهنگی خود را از آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها دریافت کردند.
لازم به ذکر است، دختران نومکلف همزمان با پخش مراسم جشن از تلویزیون می توانند با چادر نماز خود در کنار تلویزیون ایستاده و از خود عکس بگیرند که عکسهای دختران شرکت کننده در این مسابقه ضمن بارگذاری در سایت آستان مقدس بانوی کرامت در کانال این جشن بارگذاری شده و به دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقه جوایز ارزنده ای مانند تبلت دانش آموزی کمک هزینه سفر به شهر قم و مشهد مقدس و متبرکات فاطمی از سوی آستان مقدس بانوی کرامت اهدا خواهد شد.