به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد طی سخنانی به مناسبت شام عید مبعث نبی گرامی اسلام در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: از اعمال عید بزرگ مبعث بر زبان جاری ساختن ذکر شریف صلوات است که در روایات نیز تعابیر بلندی برای این ذکر شریف بیان‌شده است.

وی افزود: طبق روایت صلوات بر رسول گرامی اسلام باعث قرب به درگاه الهی می‌شود و نور و هدایت را برای انسان به دنبال خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: عید بزرگ مبعث یک حادثه بسیار عظیمی و زمان درخشش برترین خورشید و بهترین مخلوق خداوند در عالم هستی است که اعمال مستحبی زیادی نیز در این روز توصیه‌شده است.

وی تأکید کرد: بدون اتصال به حضرت علی علیه السلام محال است کسی بتواند محضر نبی خدا را درک کند و کلیدی که بتواند تمام حقایق عالم هستی را باز کند ولایت حضرت علی علیه السلام است.

فرحزاد افزود: عظمت رسول گرامی اسلامی بی‌نهایت است و قابل‌شمارش نیست و همه انبیاء، ائمه معصومین، فرشتگان و موجودات عالم هستی در آسمان و زمین سر سفره نبی خدا مهمان هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: اولین واسطه فیض الهی در عالم هستی، وجود مبارک رسول گرامی اسلام است و قلبی خاضع‌تر و خاشع‌تر از قلب رسول خدا در عالم هستی وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: نبی گرامی اسلام در تواضع، ادب و فروتنی در عالم هستی بی‌نظیر بودند و به هنگام مراجعه افراد به‌صورت بسیار ساده برخورد می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: تمام حرکات و سکنات رسول گرامی اسلام قابل الگو گیری است و حضرت ذره‌ای مکانت و جایگاهی در میان مردم برای خود قائل نبودند و حتی راضی نبودند وقتی وارد مکانی می‌شوند کسی به احترام ایشان از جایش بلند شود.

فرحزاد اظهار داشت: رسول گرامی اسلام در بدترین شرایط عصر جاهلی بهترین انسان‌ها را تربیت و تحویل جامعه دادند و امثال سلمان و ابوذر و… همگی تربیت‌یافتگان مکتب نبوی هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: بااینکه به رسول خدا بدترین اهانت‌ها از سوی مردم شد اما حضرت با عطوفت و دلسوزی با امت خود برخورد می‌کردند و از خداوند طلب هدایت جامعه را داشتند.

وی افزود: بعضی از انسان‌ها وقتی وارد منزل می‌شوند حکم سلطان را دارند و احساس می‌کنند پادشاه هستند اما رسول گرامی اسلام وقتی وارد منزل خودشان می‌شدند خود را خدمتگزار منزل می‌دانستند و حتی کارهایی مثل جاروکشی، شستن لباس و… را انجام می‌دادند.