به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به مناسبت های هفته پیش رو اظهار داشت: مهمترین مناسبت هفته جاری همزمان با چهارم شعبان روز جانباز است که حضرت امیرالمومنین علیه السلام در بزرگداشت مقام جانباز و شهید می‌فرمایند که هر کس که ما اهل بیت را دوست داشته باشد و با دست، پا، جان و مال خود ما را یاری کند در بهشت اعلی باما همنشین خواهد بود.

امام جمعه قم با تحلیل مسائل پیشروی جامعه به گرانی های موجود در بازار اشاره کرد، گفت: وقتی اوضاع اقتصادی آشفته و نابسامان می‌شود عده‌ای از افراد از این وضعیت سودجویی می‌کنند؛ بر همین اساس مدیریت این اوضاع آشفته نیازمند هوشیاری مردم و مسئولان است.

وی تصریح کرد: مسئولان سه قوه باید بر اساس سهمی که قوه آنها در مدیریت اقتصاد و بازار دارد با افراد سودجو دلال و محتکر برخورد و مقابله کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با تاکید بر اینکه متاسفانه عدم برخورد قاطع برخی دستگاه‌های نظارتی با افراد سودجو و دلالان موجب افزایش فعالیت افراد سودجو در بازار شده است، تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی باید در متن جامعه با دلالان و مفسدان اقتصادی برخوردی جدی و قاطعانه داشته باشند.

سعیدی ادامه داد: برخی از مفسدان اقتصادی و دلالان در جامعه تنها به دنبال اهداف اقتصادی نبوده بلکه از اقدامات خود اهداف سیاسی داشته و به دنبال براندازی نظام و بدبین کردن مردم به نظام اسلامی هستند در حالی که برای حفظ، بقا و ادامه حیات این نظام، خون شهدای زیادی از جمله حاج‌قاسم‌سلیمانی به زمین ریخته شده است؛ بر همین اساس در ایران اسلامی مسئولانی که دارای غیرت دینی و غیرت ایرانی هستند باید با مفسدان اقتصادی برخورد کرده و جلوی مفسدان اقتصادی بیایستند چرا که دفاع از حقوق مظلوم از وظایف کارگزاران دولت اسلامی است همانطور که حضرت امیر علیه السلام بر این موضوع تاکید دارند و می فرمایند«کونا لِلظّالِمِ خَصْما وَ لِلْمَظْلومِ عَوْنا؛پيوسته دشمن ظالم و ياور مظلوم باشيد».

سعیدی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای در سخنرانی به مناسبت عید مبعث تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای روز گذشته خود با مردم ایران بر عنصر بصیرت و صبر مقابل دشمنان تاکید کردند؛ زیرا هر جامعه‌ای که از عنصر صبر و بصیرت برخوردار باشد مقابل دشمنان پیروز بوده و دشمن در مقابل چنین جامعه ای نمی تواند کاری را انجام دهد.

امام جمعه قم اظهار داشت: بصیرت به معنی تیزبینی شناخت درست از ابعاد مختلف مسئله است که شخص دارای بصیرت می تواند در صورتی که دشمن فضای جامعه را به خاطر فتنه ها غبارآلود کرده باشد حق و حقیقت را تشخیص دهد؛ بر همین اساس عنصر بصیرت در جامعه غبارآلود بسیار اهمیت دارد.

سعیدی با بیان اینکه صبر به معنای پایداری در راه حق و زاویه پیدا کردن با راه حق الهی است، گفت: قرآن می فرماید اگر صبر و پرهیزگاری داشته باشید نیرنگ دشمنان به جامعه شما آسیبی وارد نمی کند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید یکدیگر را به تواصی صبر و تواصی در راه حق دعوت کنند، تصریح کرد: اگر مردم دعوت کننده یکدیگر به تواصی در راه حق باشند گام های مردم آنچنان در صراط مستقیم الهی محکم خواهد شد که تحت تاثیر فتنه دشمنان قرار نمی‌گیرند به همین دلیل دشمنان می‌خواهند زنجیره تواصی به حق را در جامعه اسلامی قطع کرده و مردم را نسبت به معارف الهی بی تفاوت کنند تا مردم دعوتگر یکدیگر به حق و امر به معروف و نهی از منکر نباشند.

سعیدی افزود: دشمن به وسیله جنگ نرم به دنبال کم رنگ کردن نقش مردم نسبت به معارف الهی در جامعه دینی است و می خواهد امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه کمرنگ کند در حالی که مردم در جامعه باید با حراست از این رسالت حامی اجرای معارف الهی باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دشمن بیشترین آسیب را در فضای مجازی به جامعه دینی وارد می‌کند، ادامه داد: جوانان باید با حضور پررنگ در فضای مجازی مراقب سلامت دینی خود و جامعه باشند.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه شرایط کرونایی موجب خستگی کادر درمان شده است، اظهار داشت: مردم با مراقبت از سلامت خود و دیگران می توانند به صورت عملی از زحمات کادر درمان پزشکان و پرستاران تشکر کنند و از آن جایی که شهر قم در ایران اسلامی شهر الگو است، عمل کردن مردم به پروتکل های بهداشتی در این شهر نقش مهمی در حفظ سلامت جامعه اسلامی دارد.

وی با اشاره به سفر وزیر کشور به شهر قم و افتتاح پروژه‌های مختلف در این استان از وزیر کشور و هیئت همراه قدردانی کرد.