به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: ماه‌های رجب و شعبان مقدمه ورود به ماه رمضان به‌عنوان ماه مهمانی خداوند است که در حقیقت در ماه رجب و شعبان انسان با پاک‌سازی باطنی ظرفیت بهره‌مندی از انوار الهی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: غیر از انسان‌های پاک کسی نمی‌تواند به حقایق عالم دسترسی پیدا کند و کسانی‌که آلودگی باطنی و ظاهری داشته باشند نمی‌توانند به ساحت پاکی‌ها راه پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در شرایط خاص امروز باید مواظب فرزندان خود و هم‌نشینانشان باشیم چراکه فضای مجازی و دام اعتیاد بسیار خطرناک شده است.

فرحزاد تأکید کرد: انسان تا با اولیاء الهی و انسان‌های مؤمن سنخیت برای خود ایجاد نکند نمی‌تواند در مسیر نور الهی قدم بردارد.

وی یادآور شد: هیچ ندایی از سوی خداوند بی‌جواب نمی‌ماند و خداوند به هر طلب کننده‌ای پاسخ مناسب می‌دهد و هر آن‌قدر که شیطان بی‌رحم است خداوند نسبت به بندگان با رحمانیت خود برخورد می‌کند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: طبق روایت ماه شعبان انباشته از رحمت بی‌نهایت الهی است و انسان‌ها به‌واسطه ریزش رحمت واسعه خداوند غرق در رحمت و الطاف الهی می‌شوند.

وی اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام در روایتی می‌فرماید خداوند از انسان‌ها دو چیز می‌خواهد که اولی شکرگزاری بابت تمام نعمات الهی  و دومی توبه به درگاه الهی است.

فرحزاد در ادامه گفت: چکیده عبودیت در این دو مسئله خلاصه‌شده است که نیمی از عبودیت حقیقی حمد الهی و نیم دیگر نیز استغفار به درگاه الهی است و این دو مسئله باید در تمام احوالات و امورات زندگی جاری شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: رسیدگی به امورات نیازمندان در ماه شعبان و دستگیری از فقرای جامعه با تأسی به سیره نبوی می‌تواند زمینه ازدیاد نعمات را فراهم سازد.

وی یادآور شد: توبه به درگاه الهی از تمامی خطاها و معاصی می‌تواند زمینه آمرزش الهی را فراهم سازد در غیر این صورت در آخرت انسان باید با عذاب الهی مواجه شود.