به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: دین اسلام با حزن و اندوه بی مبنا مخالف است و متقابلاً با شادی‌های مبتذل نیز موافق نیست و منظور از شادابی و نشاط همان نشاط معنوی است.

وی افزود: خداباوری، خدا ناظری و خدا حاضری می‌تواند نشاطی در زندگی ایجاد کند که قابل وصف نیست و در نهایت انسان می‌تواند شادابی حقیقی را درک کند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تمام عوالم هستی مقابل دوربین نظارتی خداوند هستند و غفلت انسان از نگاه خداوندی که حتی از اشاره‌های چشم و نیت‌های باطنی انسان خبر دارد می‌تواند انسان را از نشاط معنوی دور کند.

رفیعی تأکید کرد: هر چه در جامعه ارتباط مرد و زن نامحرم کمتر شود ضریب ارتکاب معاصی نیز پایین می‌آید و عادی شدن این روابط باعث شکسته شدن قبح معاصی خواهد شد و معاصی جدید را به دنبال خواهد داشت که مصادیق آن در دنیای غرب بسیار فراوان است.

وی یادآور شد: از زمانی که فضای مجازی رهاشده آمار طلاق بالا رفته و ارتباطات  نامشروع نیز بیشتر شده و آسیب‌های جدی را به بنیان خانواده‌ها وارد ساخته است و ضرورت دارد این فضای مجازی کنترل شود.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: کوچک شمردن معاصی از نفس گناه بدتر است و عده‌ای به‌جای توبه افتخار به گناه می‌کنند و شادی بر گناه و کوچک شمردن گناه معصیت بزرگی است.

رفیعی اظهار داشت: ضرورت دارد انسان‌ها ناظر بودن خداوند را در زندگی تقویت کنند و هرروزه آیاتی که نظارت خداوند را تبیین کرده برای خود تکر‌ار نمایند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی در ادامه گفت: عدم اعتقاد به نظارت و حضور خداوند در زندگی ریشه تمام مشکلات انسان در جامعه است.

وی تأکید کرد: در روایتی امام صادق علیه‌السلام سه خصلت وفای به عهد، رعایت حقوق و صبر در مشکلات را نشاط‌آور خواندند و انسان باید همواره در کنار وفای به عهد، رعایت حقوق را به معنای عام داشته باشد.