به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: خداوند برای انسان زمین و آسمان را خلق نموده تا انسان به جهت پیشرفت از این نعمات و مخلوقات بهره کافی داشته باشد.

وی افزود: خداوند نعمات ظاهری و باطنی را به‌طور کامل خلق نموده و به‌حکم رازق بودن چیزی کم نگذاشته است درحالی‌که عده‌ای بدون برهان و بدون دلیل به جدال با خود و دیگران می‌پردازند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام کاظم علیه‌السلام می‌فرماید نعمت ظاهری همان امام ظاهر است که اصحاب با مشرف شدن به  خدمت امام معصوم عرض ارادت می‌کردند که این حضور در خدمت امام معصوم و بهره‌مندی از برکات امام معصوم یک نعمت ظاهری است.

مؤمنی تأکید کرد: نعمت باطنی هم طبق روایت امام غائب است که این حجاب و پرده غیبت به خاطر اعمال انسان‌ها ایجادشده و سوء اعمال انسان‌ها، اسباب این غیبت را فراهم آورده است.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: قلبی که مشغول به دنیا باشد فقط گرفتاری و ابتلائات و اضطراب خاطر را در پی دارد و قلبی که به آخرت مشغول باشد درجه و رتبه بالایی خواهد داشت چراکه اولیاء الهی و سالکین همواره به فکر آخرت بودند، اما قلبی که مشغول به مولا و امام معصوم باشد خیلی بهتر است چراکه هم دنیا و هم آخرت و هم مولا را دارد.