به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید محمد میرشفیعی شب گذشته طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: برای تحقیق و بررسی در خصوص امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف چیزی در آیات و روایات کسر نداریم اما مسئله تلخ این است که ما انجام‌وظیفه نکرده‌ایم به همین خاطر جمع زیادی از مردم اطلاعات دقیقی از حضرت ندارند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: طبق روایت نبوی هر فردی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده یعنی در حالت بت‌پرستی از دنیا رفته است.

میر شفیعی تأکید کرد: شرط قبولی تمام اعمال حسنه پذیرش ولایت و سرپرستی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و داشتن ارادت و اظهار محبت به حضرت نشانه ایمان حقیقی است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: وجود مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ولی‌نعمت مادی و معنوی تمام موجودات عالم است و حضرت واسطه فیض در عالم هستی و به امر خداوند صاحب‌اختیار مؤمنین و مؤمنات عالم هستی است.

وی افزود: سرپرستی و صاحب‌اختیاری مردم بر عهده وجود مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است چراکه حضرت، ولی‌الله اعظم و اطاعتش بر عموم مردم واجب و در بین واجبات مهم‌ترین واجب و از اوجب واجبات است.

میر شفیعی در ادامه گفت: بعضی از روایات از جامعیت بیشتری برخوردار بوده و می‌توان با نصب العین قرار دادن آن‌ها چارچوب‌های فکری را ضابطه‌مند نماییم به همین خاطر داشتن اعتقادات و اخلاقیات دارای اولویت و نسبت به احکام از درجه بالای برخوردار است‌.

وی تأکید کرد: اعتقادات صحیح و معرفت به خدا و اعتقاد به حجت خدا و فرستادگان خدا باید در مرحله اول درست باشد به همین خاطر اگر اعتقاد درست نباشد اخلاق و احکام فایده‌ای نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: یکی از ارکانی که می‌تواند ملاک قبولی اعمال باشد اقرار به حقانیت ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام و برائت از دشمنان حضرات معصومین است و ما حق نداریم اندازه سرسوزن تمایلی به سمت دشمنان اهل‌بیت علیهم‌السلام داشته باشیم.

میر شفیعی اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام در نسخه‌ای جامع و کامل می‌فرماید اعتقاد به حقانیت ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام، برائت از دشمنان ایشان، تسلیم در برابر اوامر حضرات و احتیاط در دین می‌تواند تضمین‌کننده سعادت دنیا و آخرت انسان باشد.

وی افزود: اگر انسانی از حرام فاصله بگیرد و در امور شبهه‌ناک توقف و احتیاط نماید می‌توان گفت که این شخص صاحب ورع است و در دین خود احتیاط جاری می‌سازد.

میر شفیعی در پایان گفت: بر اساس روایت یکی از شرایط مؤمن حقیقی، انتظار برای ظهور قائم آل محمد و عنایت حجت خداست و باید مؤمن همواره منتظر امر خداوند باشد.