به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم ظهر امروز در برنامه رسانه‌ای بیان نکات تفسیری جزء سیزدهم قرآن کریم در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد:  درس‌های حکمرانی حضرت یوسف علیه‌السلام درآیات ۵۴ و۵۵ سوره یوسف بسیار مهم است و می‌تواند الگویی برای یک دولت اسلامی باشد.

وی افزود: بعد از اثبات بی‌گناهی حضرت یوسف علیه‌السلام، حضرت به منصب موضوعات اقتصادی گمارده شد چراکه حضرت هم متعهد و هم کاردان بود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حضرت یوسف علیه‌السلام با ایجاد دولت تمدن ساز ۱۴ ساله،  عدالت اجتماعی، برنامه اقتصادی و اجتماعی در دوران قحطی اجرا نمودند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های حکمرانی حضرت یوسف علیه‌السلام  پیوند مبانی عقیدتی و خداباوری بود.

وی یادآور شد: در معرض انتخاب قرار دادن و بازگو نمودن ویژگی‌های خود به عزیز مصر و مردم، اهمیت مسائل اقتصادی  و قبول منصب خزانه‌داری و سامان دادن به مسائل اقتصادی ، نظارت بر مصرف و کنترل مصرف ، ذخیره‌سازی تولیدات کشاورزی، صرفه‌جویی در شرایط سخت اقتصادی، تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها ، از بین بردن استثمار طبقاتی و ایجاد عدالت اجتماعی، عدم پیروی از افکار و گروه‌های انحرافی، ترجیح تقوا بر رفاه و خوش‌گذرانی، تقدم تعهد بر تخصص در امور مدیریتی، پیشگامی در تحمل سختی‌ها و به‌کارگیری نیروهای جوان از دیگر اصول حکمرانی و مدیریتی حضرت یوسف علیه‌السلام است که می‌تواند بهترین الگو برای یک دولت اسلامی باشد.

 سخنران حرم بانوی کرامت افزود:  گاهی کنترل بر مصرف از اصل تولید مهم‌تر است و در جامعه‌ای که اختلاف طبقاتی و مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد نمی‌توان به‌درستی مدیریت نمود به همین خاطر حضرت یوسف علیه‌السلام با کنترل مصرف و برطرف نمودن شکاف طبقاتی و تبدیل تهدید قحطی به فرصت ذخیره‌سازی و مصرف درست توانست کشور مصر را نجات بدهد.

وی خاطرنشان کرد: کارگزار دولت اسلامی  باید برمدار تقوا و دستورات الهی حرکت کند و قرار گرفتن مسئولین در شرایط سخت در راستای درک وضعیت فقرای جامعه یک امر ضروری است.

حاج ابوالقاسم اظهار داشت: تعریف انسان از خود در برخی از موارد مانعی ندارد و انسان می‌تواند  ویژگی‌های خود را معرفی کنند و با توجه به انتخابات پیش روی، نامزدها می‌توانند خصوصیات و ویژگی‌های خود را صادقانه بیان کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: از طریق عدالت اقتصادی می‌توان بسیاری از مشکلات کشور را برطرف نمود به همین خاطر یکی از شاخص‌های دولت اسلامی، ایجاد عدالت اقتصادی، عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی است.