به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سعیدی در دیدار مدیرکل راه‌آهن قم ضمن تبریک میلاد سراسر نور و پر خیرو برکت امام حسن مجتبی علیه السلام گفت: خداوند به واسطه ماه مبارک رمضان درهای زیادی را به روی بندگان باز و فرصت‌های زیادی را به برکت این ماه برای اثبات عبودیت و بندگی در اختیار مؤمنین قرار می دهد.

وی با اشاره به آیه ۱۸۳ سوره بقره يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا كُتِبَ عَلَيكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذينَ مِن قَبلِكُم لَعَلَّكُم تَتَّقونَ تصریح کرد: یکی از برکات این ماه باز شدن باب تقوی است که پروردگار در این باب نعمات بسیاری را به انسان ارزانی می‌دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: افرادی که شاید برداشت عمیقی از ماه مبارک رمضان ندارند به واسطه این ماه و روزه‌داری، مراقبت و کنترل نفسانیات خود و آماده شدن برای شب‌های قدر به تقوی الهی می‌رسند که آثار این تقوی تا مدت‌ها در زندگی انسان مشهود خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود مطرح کرد: در خدمت‌رسانی گاهی برای انسان موانعی پیش می‌آید که اگر خوب نشناسیم و خوب توضیح داده نشوند وخوب اقدام برای بر طرف کردن این موانع صورت نگیرد آنگاه موجب یک مجموعه گرفتاری و مشکلات برای خود واطرافیان می‌شود.

سعیدی خدمات ریلی کشور را یکی از خدمات مهم و تاثیر گذار دانست و با تشکر از زحمات و خدمات صورت گرفته در زمینه خدمات ارائه شده به مردم و گسترش این شبکه گفت: این نگاه در گسترش خدمات، نگاه مردمی است واین نشأت گرفته از غیرت کاری است که موجب رضایت مردم می‌شود.

دباغ یکی از اهداف دوره مدیریت خود را ارتقاء حوزه بار و مسافر دانست و افزود: در سال ۱۴۰۰و پس از گذشت ۳۸ روز از ابتدای سال در حوزه بار نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش ۳۰درصدی داشته‌ایم.

مدیر کل راه آهن قم در خصوص جابجایی و در حوزه مسافر اظهار کرد: با توجه به شرایط خاصی که به واسطه کرونا بر کشور حاکم شده راه آهن دستورالعمل‌های بهداشتی را به صورت کامل اجرا می‌کند و حتی در نمازخانه‌های بین راهی تدابیری اندیشیده شده که مسافران از این امکانات بدون هیچ مشکلی استفاده کنند.

وی گفت: در حوزه بار در ۶ ماهه گذشته با چندین شرکت بزرگ و مجتمع پالایشگاهی که در زمینه تولید انواع مشتقات نفتی فعال هستند قراردادهای خوبی منعقد گردیده است که ظرفیت و آمادگی روزانه ۵ میلیون تن بار را از ایستگاه‌های قم به مقصد افغانستان و مرز رازی فراهم کرده‌ایم.

دباغ با اشاره به پیگیری‌های به عمل آمده گفت: در حال آماده‌سازی زیر ساخت‌های اتصال شهرک شکوهیه به خط ریلی کشور هستیم.

در این دیدار هادی محمودنژاد معاون اجرایی آستان مقدس با تشکر از زحمات صورت گرفته در راه آهن قم گفت: املاکی که راه آهن در آن مستقر است متعلق به آستان مقدس بوده که از سال ۱۳۱۵ در اختیار راه آهن به‌عنوان مستاجر حرم مطهر است.

وی گفت: طی سه سال گذشته با پیگیری‌های به عمل آمده در وصول مطالبات حرم مطهر از راه آهن به یک تفاهم نامه رسیدیم که این تفاهم نامه در مراحل پایانی برای امضاء توسط طرفین است و امیدواریم زودتر اجرایی شود.