به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، فاطمه غلامی از شاعران آیینی شهر یزد است که از راه دور توفیق خدمت به آستان مقدس بانوی کرامت را دارد و در دو سال گذشته نیز در جشنواره شعر فاطمی به عنوان شاعر آیینی در بخش شعر کودک و نوجوان برگزیده شده است.

وی انتخاب شاعران برگزیده در جشنواره شعر فاطمی به عنوان خادم افتخاری آستان را افتخاری برای این شاعران دانست و گفت: از آنجایی که بنده ساکن شهر یزد هستم توفیق خدمت حضوری در آستان مقدس را نداشتم اما با عنایت حضرت معصومه سلام الله علیها و تعامل مطلوب خادمان حضرت، اکنون به‌عنوان شاعر و نویسنده بخش کودک و نوجوان به صورت غیرحضوری با امور فرهنگی خواهران آستان همکاری دارم.

غلامی ۶ ماه است که در صفحات اختصاصی امور فرهنگی بانوان آستان مقدس در فضای مجازی، با محوریت شخصیت حضرت معصومه سلام‌الله علیها و دیگر بانوان برگزیده مسلمان برای کودکان و نوجوانان مشغول به نگارش است و در راستای معرفی سیره و شخصیت این بزرگواران به دختران کودک و نوجوان تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین افتخار برای قلم خدمت به اهل‌بیت(ع) است، تصریح کرد: قلمی می‌تواند برای خاندان عصمت و طهارت بنگارد و در خدمت این مکتب باشد که اهل‌بیت اذن خدمت به آن قلم را داده باشند.

غلامی بزرگ‌ترین افتخار زندگی خود را خادمی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها دانست و مطرح کرد: اکنون که به عنوان خادم افتخاری آستان برای نوجوانان و کودکان می‌نویسم درحال کسب بزرگ‌ترین توفیق زندگی خود هستم.

وی از دلتنگی قلمش برای نگارش در مورد شخصیت بانوی کریمه یاد کرد و گفت: تمام روزهای هفته را انتظار می‌کشم تا به روزی برسم که می‌توانم با قلم خود به بانوی کریمه و خواهر شمس‌الشموس، انیس النفوس، شاه خراسان امام رضا علیه السلام خدمت کنم.

این شاعر آیینی با بیان اینکه نگارش برای اهل‌بیت(ع) پاداش معنوی است که خداوند به قلم شاعران آیینی اعطا می‌کند، گفت: اگر لطف و کرم اهل‌بیت(ع) نباشد به یقین شعرسرایی برای اهل‌بیت‌(ع) شدنی نیست.

وی ادامه داد: شعر در میان کودکان و نوجوانان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند «بهترین قالب برای حفظ ارزش‌های اسلامی و ماندگاری و جاودانه کردن آن استفاده از قالب هنر و ادبیات است».

غلامی با تاکید بر اینکه در قالب شعر و ادبیات سعی کرده فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) و حضرت معصومه سلام‌الله علیها را به کودکان و نوجوانان منتقل کند، افزود: شعر، ادبیات و بیان روایی و داستانی بهترین قالب برای آموزش معارف دینی به کودکان و نوجوانان است.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط فعلی کشور و شیوع ویروس کرونا نگارش سیره و اهداف زندگی حضرت معصومه سلام الله علیها و نزدیک کردن دل کودکان و نوجوانان به سیره و آداب زندگی این بانو بزرگ‌ترین خدمتی است که می‌توان انجام داد و به مدد این تلاش می‌توان در اعتلای فرهنگ دینی در جامعه اسلامی موفق شد و بسترهای ظهور را به کمک قشر کودک و نوجوان در جامعه فراهم کرد، قلم‌کاری، بس دشوار خواهد بود و اگر قلمی در میدان نگارش از اهل‌بیت(ع) شوریده شود، غوغا می‌کند و این غوغا به مدد خود حضرات است.

این شاعر شعر آیینی بزرگ‌ترین آرزوی خود را خدمت حضوری در حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها دانست و اظهار کرد: امیدوارم روزی برسد که با عنایت بانوی کرامت، این آرزوی بنده محقق شود.