به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، در نظام اسلامی برخلاف سایر نظام‌ها مردم برابر حکومت و حاکمیت مسئولیت دینی دارند و براساس همین مسئولیت دینی برابر حکومت دارای حقوق و تکالیف هستند.

یکی از مهم‌ترین تکالیف شرعی مردم برابر حکومت دینی حضور پرشور و گسترده در انتخابات است. رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای شرکت در انتخابات را واجب عینی می‌دانند یعنی حتی حضور مابقی مردم در انتخابات از مومن انقلابی رفع تکلیف نکرده و کفایت نمی‌کند و او نیز باید در انتخابات شرکت کند.

امور فرهنگی خواهران استان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در راستای تبیین احکام فقهی انتخابات برای خانواده‌ها و به ویژه بانوان و مادران اقدام به پاسخگویی به پرسش‌های فقهی بانوان در عرصه انتخابات در کانال مجازی آستان مهر astanehmehr@ کرده است.

بیان مسئولیت‌های فقهی مردم در انتخابات، تبیین وظیفه دینی خواص و مردم در برابر نامزد اصلح و بیان احکام فقهی مرتبط با انتخابات از دیگر مباحثی است که در قالب پوسترها و عکس نوشته‌های دین و زندگی برای بانوان تبیین می شود.

همچنین بیان شاخصه های نامزد اصلح، تبیین اهمیت حضور حداکثری در انتخابات و بیان دیدگاه های علما و بزرگان درباره حضور حداکثری در انتخابات در قالب عکس نوشته‌های «رای من افتخار من» از دیگر اقدامات امور فرهنگی خواهران در فضای مجازی در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ دینی انتخابات در میان بانوان و جامعه اسلامی است.

بانوان می‌توانند با عضویت در کانال مجازی آستان مهر در پیام رسان ایتا از طریق آیدی Karimeh_370@ سؤالات و پرسش های فقهی خود را در موضوعات مختلف از جمله انتخابات را با کارشناسان واحد پاسخگویی به پرسش های شرعی امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در میان بگذارند و پاسخ پرسش های مورد نظر خود را در عرصه های فقهی، اعتقادی و تصحیح نماز و دیگر مباحث دینی از کارشناسان واحد پاسخگویی دریافت کنند.