به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در محفل سخنرانی حرم مطهر رضوی با بیان اینکه مردم در دهه کرامت عشق، محبت و احساس خود را نسبت به این بزرگواران ابراز کردند، اظهار کرد: پیامبر(ص) درباره محبت واقعی و مورد پسند اهل بیت فرمودند که کسی که پیامبر(ص) و اهلبیت و عترت ایشان نزد او محبوب‌تر از خودش و اهل و عترتش نباشد به خداوند ایمان واقعی نیاورده است.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند اگر کسی سه چیز در او وجود داشته باشد طعم ایمان را چشیده است، افزود: اول باید هیچ چیز نزد او از خدا و پیامبر(ص) عزیزتر نباشد، دوم اگر او را با آتش بسوزانند از دین مرتد نشود و سوم اینکه محبتش جهت خدایی داشته و خشمش برای خدا باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه ما باید محبت خود را آنطور که اهل بیت(ع) می‌پسندند تنظیم کنیم، افزود: باید ببینیم چه چیزی برای ما محبوب است و قبله نمای محبت ما کدام جهت را نشان می‌دهد و بغض و دشمنی ما برای چه است .

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) افراد با همت بلند را دوست دارند، گفت: در دستگاه اهل بیت(ع) هیچ بخلی وجود ندارد و هر چیزی را می توان از اهل بیت طلب کرد ولی بهترین دعاها این است که از آنها بخواهیم به محبت ما جهت خدایی و اهل‌بیتی بدهند.

سعیدی با بیان اینکه دین ما بر اساس حب و بغض تشکیل شده و نمی‌شود در دلی که محبت شیطان است محبت خدا و پیامبر(ص) هم وجود داشته باشد، افزود: اگر کسی محبت خدا و اهل بیت(ع) در دلش قرار گرفت معصیت نمی کند، زیرا محال است معصیت با محبت خدا در دل انسان جمع شود.

وی با بیان اینکه وقتی انسان گناه می‌کند ایمان از او گرفته می‌شود، گفت: هر زمانی که شخصی مبتلا به معصیت است باید بداند که در آن لحظه ایمان از او گرفته شده و به همین خاطر انسان اگر گناهی کرد باید بلافاصله استغفار کند و با توبه به ایمان خود بازگردد.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت اذن دخول در زیارات را از آداب تشرف به خدمت اهل بیت(ع) و نشانه محبت دانست و گفت: حضور در حرم اهل بیت(ع) و محبت آن‌ها را داشتن شرط دارد و شرط آن این است که با ادب و اذن دخول وارد شویم و به آنها معرفت داشته و آنها را اطاعت کنیم.

وی با بیان اینکه محبت رمز کشش است و ما را به سمت محبوب می‌کشاند، افزود: اگر این کشش بر اساس معرفت باشد کارساز و ماندگار است وانسان را به محبت خدا می رساند ولی محبتی که بر اساس معرفت نباشد پشیمانی و زوال دارد.

سعیدی با بیان اینکه تفسیر صحیحی از محبت در زیارت جامعه کبیره آمده است گفت: محبت اهل بیت(ع) انسان را به دین و اطاعت از اهل بیت(ع) راغب می‌کند و شفاعت آنها را شامل حال انسان می‌کند.