به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محمد عباسی یزدی در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: کتابخانه فاطمی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب پذیرای محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی در دو بخش خواهران و برادران است.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام کتابخانه فاطمی در سال جدید به خاطر شیوع کرونا انجام نگرفته است، افزود: به افرادی که خواهان استفاده از این کتابخانه هستند با مراجعه حضوری کارت مهمان داده می‌شود که در حال حاضر به خاطر تغییر وضعیت شهر مقدس قم به نارنجی کارت مهمان هم فقط به صورت یک تا دو روزه داده می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه فاطمی با بیان اینکه کتاب‌های این کتابخانه بیشتر اهدایی و وقفی است، گفت: ما از نظر شرعی و عرفی موظف هستیم از افرادی ثبتنام کنیم که از منابع موجود در کتابخانه استفاده کنند بنابراین ثبت نام دانش‌آموزان و پشت کنکوری‌ها انجام نمی‌شود و فقط پذیرای محققان و پژوهشگران به صورت محدود هستیم.

وی افزود: در شرایط فعلی در هر کدام از بخش‌های خواهران و برادران کتابخانه میانگین روزانه ۶۰ نفر حضور دارند که حداقل ظرفیت کتابخانه است و تذکرات لازم برای رعایت فاصله‌های فیزیکی و زدن ماسک به مراجعه کنندگان داده می‌شود.

عباسی ادامه داد: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی، وضعیت شهر مقدس قم نارنجی اعلام شده است و در صورتی که این وضعیت ادامه‌دار باشد کتابخانه فاطمی نیز تابع دستورات ستاد استانی مبارزه با کرونا خواهد بود.