به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، زهرا سادات مؤذن در گفت‌و‌گویی خبری، با اشاره به برگزاری نخستین دوره تربیت داور حسن حفظ در مرکز قرآن و حدیث به صورت مشترک برای خواهران و برادران اظهار داشت: این دوره در سه جمعه متوالی با تدریس حجت‌ الاسلام و المسلمین نصراللهی از حافظان و داوران موفق بین المللی قرآن کریم کشور در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیه‌السلام برگزار شد.

وی از حضور ۲۶ نفر از اساتید خواهر و برادر حافظ کل قرآن کریم در این دوره خبرداد و افزود: به پذیرفته شدگان در این دوره، گواهی معتبر کشوری دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات در رشته داوری حسن حفظ اعطاء خواهدشد.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث با اشاره به استقبال خوب بانوان از دوره‌های تابستانه مرکز قرآن و حدیث گفت: هزار و ۱۱۷ نفر در دوره‌های تابستانه مرکز قرآن و حدیث برای خواهران شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۱۶۴ نفر نونهال(۶ تا ۸ سال)، ۱۶۵ نفر کودک( ۹ تا ۱۲ سال)، ۲۰۵ نفر نوجوان (۱۳ تا ۱۸ سال) و ۵۸۳ نفر جوان و بزرگسال بالای ۱۸ سال هستند.

وی افزود: از این تعداد شرکت کننده در رشته قرائت ۱۶۴ نفر نونهال، ۷۴ نفر کودک، ۶۹ نفر نوجوان و ۹۰ نفر جوان شرکت کرده‌اند که در مجموع همزمان با ترم تابستانی مرکز قرآن و حدیث ۳۹۷ نفر در رشته قرائت قرآن کریم مرکز ثبت نام کرده‌اند.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان در رشته حفظ گفت: در رشته حفظ قرآن کریم ۴۳ نفر کودک، ۸۶ نفر نوجوان و ۲۵۷ نفر جوان ثبت نام کرده‌اند که مجموع قرآن آموزان رشته حفظ همزمان با ترم تابستانی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیه‌السلام ۳۸۶ نفر است.

مؤذن با تأکید بر اینکه یکی دیگر از رسالت‌های مرکز قرآن و حدیث در کنار ترویج معارف قرآنی، ترویج معارف دینی و حدیثی است، تصریح کرد: در رشته‌های معارفی در تابستان سال جاری ۴۸ کودک، ۵۰ نوجوان، ۲۳۶ جوان و در مجموع ۳۳۴ نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی همچنین از پذیرش نونهالان دختر و پسر در مقطع سنی ۶ تا ۸ سال (پایان دوم دبستان) در رشته قرائت قرآن در مرکز قرآن و حدیث خبرداد و گفت: این نونهالان برای آموزش الفبای فارسی و عربی، زیباخوانی و درست خوانی قرآن کریم پذیرفته شده اند.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیه السلام ادامه داد: با توجه به استقبال خوب نو نهالان از کلاس‌های رشته قرائت قرآن کریم در حال حاضر هشت کلاس در مرکز قرآن و حدیث در رشته قرائت برای نونهالان در حال برگزاری است که از این تعداد کلاس چهار کلاس به دختران و چهار کلاس به پسران با ۱۶۴ نفر شرکت کننده (۸۲ دختر و ۸۲ پسر) اختصاص دارد.

مؤذن با بیان اینکه مرکز قرآن و حدیث در تابستان سال جاری اقدام به برگزاری کلاس آموزش صوت و لحن ترتیل برای رده سنی کودک و نوجوان کرده است، افزود: در حال حاضر در واحد خواهران سه کلاس در رشته صوت و لحن ترتیل برای رده سنی کودک و نوجوان در حال برگزاری است که استقبال کودکان و نوجوان در تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی همچنین از تشکیل دوره‌های مهارت زندگی برای کودکان و نوجوانان در کنار دوره‌های حفظ و قرائت قرآن کریم خبرداد و گفت: تشکیل دو کلاس روخوانی در پردیسان با همکاری مسجد امام خمینی(ره) با حضور حدود ۱۰ کودک و ۱۰ جوان و بزرگسال از دیگر اقدامات واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیه‌السلام در تابستان سال جاری است.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیه السلام تشکیل دو کلاس حفظ نهج البلاغه با ۱۷ نفر فراگیر در بخش حکمت‌ها و خطبه‌ها را از دیگر اقدامات ارزشمند واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث در تابستان سال جاری دانست و ادامه داد: در بخش حفظ در این دوره یک کلاس ویژه به صورت پرسش محور برای حافظان کل که قصد شرکت در آزمون اعطای مدرک سازمان تبلیغات را دارند، در حال برگزاری است تا با ایجاد فرصت مباحثه و مرور و پرسش بیشتر، حافظان بتوانند با آمادگی هرچه بیشتر در این آزمون حضور یابند.

وی همچنین از برگزاری دو آزمون شبیه سازی اعطای مدرک سازمان تبلیغات همزمان با ۱۴ و ۲۱ مرداد برای متقاضیان آزمون اعطای مدرک سازمان تبلیغات خبرداد و اضافه کرد: هدف از برگزاری این آزمون آشنایی هر چه بیشتر متقاضیان شرکت در آزمون سازمان تبلیغات با فضای آزمون و شیوه داوری آن است.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) ادامه داد: به افرادی که در این دو آزمون حد نصاب قبولی کسب کنند از سوی مرکز قرآن و حدیث گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد.

مؤذن یادآور شد: برای برگزاری دوره‌های تابستانی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) ۵۰ استاد در رشته‌های قرآنی و معارفی با مرکز همکاری دارند.