به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین محمد سعیدی‌آریا شب گذشته در برنامه تلوزیونی خانه‌های فاطمی که هر شب بعد از نماز مغرب و عشا از حرم مطهر بانوی کرامت و با محوریت شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود، در تفسیر فرازهای ابتدایی زیارت وارث اظهار کرد: بعد از سلام بر امام حسین علیه السلام خود را اینگونه معرفی می‌کنیم که من غلام و یا کنیز شما هستم و پدر و مادرم هم غلام و کنیز شما بودند اینگونه به عبد و غلام بودن خود اقرار می‌کنیم و این را افتخار خود می‌دانیم.

وی با بیان اینکه در فراز بعدی می‌گوییم من ترک کننده مخالفت با شما هستم، افزود: مخالفت با اهل‌بیت(ع) تنها به معنی جنگ کردن با آنها نیست بلکه گناه کردن هم مخالفت با اهل‌بیت(ع) است و اینکه اهل‌بیت(ع) فرمودند زینت ما باشید و باعث شرمندگی ما نشوید یکی از معانی آن، این است که گناه نکنیم و موجب خوشحالی و شادی امام باشیم.

استاد حوزه علمیه گفت: در ادامه زیارت وارت در معرفی خود می‌گوییم من دوستدار دوستداران شما هستم و در واقع ملاک محبت من شما هستید و هر کسی که شما را دوست داشته باشد من هم او را دوست دارم و مقلد کسی هستم که شما به من معرفی کرده‌اید.

وی تقلید از راویان حدیث اهل‌بیت(ع) را دستور آنان دانست و گفت: راویان حدیث همان مراجع دینی هستند و تقلید از مراجع دستور اهل‌بیت(ع) است و اگر این طور نشد سبک زندگی ما غربی و نفسانی خواهد شد زیرا غیر از مسیر اهل بیت(ع) هر چه باشد باطل است.

سعیدی آریا افزود: سپس اقرار می‌کنیم که من دشمن هر کسی هستم که با شما بجنگد و ملاک دشمنی من نه مال، نه قومیت و نه هیچ چیز دیگری است بلکه تنها ملاک دشمنی من افرادی هستند که با شما دشمن باشند.