به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، فاطمه نادری در گفت‌وگویی با بیان اینکه آستان مقدس بانوی کرامت برنامه هدفمندی را برای مقابله با کرونا دنبال می‌کند، اظهار کرد: برای رعایت هر چه بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در مبادی ورودی و دفاتر انتظامات ماسک رایگان به زائران بدون ماسک ارائه می‌شود و تمامی مبادی ورودی و کفشداری‌های حرم به دستگاه‌های ضد عفونی مجهز شده‌اند.

مسئول اداره رواق خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها افزود: برای رعایت هر چه بیشتر فاصله‌گذاری اجتماعی، گروهی از خادمان با دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده طی شبانه روز فضای حرم مطهر را ضدعفونی و با استفاده از اسفند فضا را خوش‌بو می‌کنند.

وی تصریح کرد: دیوارها و نرده‌های منتهی به ضریح مطهر به صورت شبانه‌روزی توسط خادمان شست و شو و ضد عفونی و در پایان هر شیفت‌کاری کتب زیارتی تعویض و ضدعفونی می‌شود.

نادری با اشاره به تلاش خادمان بانو در ایام عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام ادامه داد: خادمان آستان مقدس بانوی کرامت هر روز قبل از حضور در شیفت‌های کاری به مدت ۲۰ دقیقه محفل عزاداری محرم را در محل استراحتگاه خدام خواهر برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد خادمان افتخاری خواهر به طور متوسط و در روزهای خاص به ویژه ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان در هر شيفت کاری به ۳۲۰ نفر می‌رسد، گفت: در روزهای عادی تعداد خادمان ثابت در هر شیفت کاری حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر است که به زائران آستان خدمت‌رسانی می‌کنند.