به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی سه‌شنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه نگاه ما به واقعه کربلا و اتفاقات پس از آن نگاه مصیبتی و روضه است، گفت: این نگاه درستی است و برای هر کدام از این وقایع و غربت اباعبدالله(ع) و اسارت اهل بیت(ع) انسان باید ساعت‌ها گریه کند ولی در میان این ابتلائات نکات اخلاقی نابی وجود دارد که می‌تواند کمک انسان در زندگی برای رفع و دفع بسیاری از آسیب‌ها باشد

وی با بیان اینکه بدون شک همه ما مبتلا به ابتلائاتی می‌شویم و خداوند به هر کسی به اندازه ظرف خودش ابتلا و بلا می‌دهد، افزود: ابتلای افراد با هم فرق می‌کند و امیرالمؤمنین(ع) فرمودند که که خدا را شکر که خداوند ابتلا و بلای شیعیان ما را در دنیا قرار داده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام حسین علیه السلام در لحظه آخر به خیمه‌ها آمدند و فرمودند که خود را آماده بلا کنید و بدانید که خدا محافظ شما است، ادامه داد: در علم روانشناسی هم به این نتیجه رسیدند که اگر فردی سرطان دارد باید به او بگوییم تا خود را آماده و درمان کند بنابراین باید انسان با بلاها مواجه شود و خدا را در بلاها فراموش نکند.

وی ادامه داد: در گودی قتلگاه که این همه بلا به بدن اباعبدالله (ع) وارد شد ایشان صورت خود را روی خاک گذاشتند و رو به آسمان، خدا را صدا کردند و از خدا صبر بر بلا و پناه خواستند.

مؤمنی افزود: شب اول ماه صفر که اهل بیت(ع) به شهر شام رسیدند و مورد جسارت و زخم زبان قرار گرفتند حضرت زینب سلام الله علیها فرمودند که ما چیزی جز زیبایی از خدا ندیده ایم.

وی گفت: درسی که می‌توان از دل این روضه‌ها و رفتاری که امام حسین علیه السلام و اهل بیت ایشان گرفت این است که در اوج بلا و مصیبت هم باید به یاد خدا بود و خدا را فراموش نکرد.