به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، امام خمینی(ره) با نام گذاری ایام ولادت حضرت رسول(ص) از نهم ربیع تا هفدهم ربیع‌الاول به نام هفته وحدت سنگ بنای وحدت جامعه اسلامی را فراهم کردند که نهم ربیع به اعتقاد اهل‌سنت و هفدهم ربیع به اعتقاد شیعیان سالروز میلاد پیامبر(ص) است.

در کتابی با عنوان «خون دلی که لعل شد» از رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای به بیان چگونگی نام‌گذاری هفته وحدت پرداخت شده است، پس از انقلاب اسلامی از آن جایی که در منطقه ایرانشهر رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای شاهد جدایی مساجد شیعه و اهل سنت بودند و مساجد شیعه کم رونق و مساجد اهل سنت نیز بسیار کوچک بود به پیشنهاد امام خامنه‌ای به امام خمینی در راستای تعمیق روابط میان شیعه و سنی در استان سیستان و بلوچستان و پس از آن جامعه اسلامی دستور ساخت مسجد مشترک در این شهر داده شد و با ساخت مسجد در این شهر و قرائت اذان از مسجد و تلاوت قرآن به مرور زمینه شناخت شیعه و سنی از هم بیشتر و زمینه افزایش وحدت علمای شیعه و سنی فراهم شد و به این ترتیب به مرور اختلافات شیعه و سنی در این منطقه کمتر و کمتر شد و زمینه اختلاف‌افکنی دشمنان اسلام به ویژه انگلیس و آمریکای خبیث نیز به مرور در این منطقه از بین رفت.

امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در راستای بیان چرایی و چگونگی وحدت جامعه اسلامی و بیان اهمیت وحدت در جامعه اسلامی با هدف شکل‌گیری امت واحده اسلامی همزمان با ماه ربیع حلقه معرفتی «وحدت در جامعه اسلامی چرا و چگونه» را برای بانوان به عنوان مربیان نسل آینده بشری در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها آستان مقدس بانوی کرامت برگزار می‌کند.

سخنرانی این حلقه معارفی را خانم میرامام برعهده دارد و این حلقه معرفتی در نوبت عصر روز شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها برای بانوان برگزار می‌شود.

در این حلقه معرفتی برای بانوان اهمیت وحدت به عنوان اوجب واجبات در جامعه اسلامی و دلایل اهمیت وحدت و اینکه چرا دشمنان اسلام به دنبال جلوگیری از وحدت میان امت اسلامی هستند برای بانوان حاضر در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها بیان خواهد شد.

همچنین همزمان با ماه ربیع و هفته وحدت در قالب حلقه معرفتی «مقام و منزلت پیامبر اسلام(ص)» با سخنرانی خانم اخوت در نوبت صبح روز چهارشنبه از ساعت ۱۰:۳۰ در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها مقام و منزلت پیامبر(ص) برای بانوان تبیین خواهد شد.

حلقه معرفتی «اخلاق نبوی کلید گمشده در زندگی‌ها» با سخنرانی فخر روحانی در نوبت عصر روز سه شنبه و حلقه معرفتی «ظهور رحمت با وجود نبی» در نوبت عصر روز یک‌شنبه با سخنرانی خانم دیاباری از دیگر حلقه‌های معرفتی هستند که همزمان با ماه ربیع برای خواهران در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها آستان مقدس بانوی کرامت برگزار می‌شود.

حلقه معرفتی «بررسی اخلاق خانوادگی نبی‌اکرم» در نوبت عصر سه شنبه با سخنرانی خانم سلطانی در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها آستان مقدس بانوی گرامت برگزار می‌شود و بانوان با حضور در این حلقه‌ها با برکات هفته وحدت و سیره نبوی در جامعه اسلامی آشنا خواهند شد.

برای دختران کودک و نوجوان نیز همزمان با هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر(ص) برنامه‌های متنوع فرهنگی از طریق کانال‌های « شده‌ام ۹ ساله» و «معصومانه» انجام خواهد شد.