به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، عیسی زارع‌پور در دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: وزارت ارتباطات در دوره جدید به دنبال فضای مجازی در تراز انقلاب است و این کار نیاز به یک عزم ملی دارد.

وی تحقق شبکه ملی اطلاعات را به عنوان زیرساخت فضای مجازی پر سرعت در کشور از اهداف جدی وزارت ارتباطات دانست و گفت: ما قائل به این هستیم که حوزه های مختلف فناوری اطلاعات فرصتی برای حل مشکلات کشور است و برای کارآمدی دولت و مبارزه با فساد راهی بجز گسترش فضای مجازی و تحقق دولت الکترونیک نداریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت بالای فضای مجازی در بحث اشتغال جوانان، اظهار کرد: فضای مجازی فرصت های بیشتری در مباحث فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و … نسبت به آسیب‌ها دارد بنابراین نگاه ما فرصت محورانه است و نباید چالش‌های فضای مجازی ما را از فرصت‌های آن محروم کند.

وی با بیان اینکه نگاه سلبی صرف به فضای مجازی نادرست است، افزود: باید آموزش و آگاهی مردم نسبت به فضای مجازی را ارتقا داد و در کنار آن باید مراقبت و کنترل نسبت به این فضا انجام شود تا فضای امنی برای استفاده خانواده ها باشد.

زارع‌پور با اشاره به راه اندازی اپراتور کودک تا پایان سال، خاطرنشان کرد: اپراتور کودک با ایجاد دسترسی کنترل شده در فضای مجازی، فضای امنی را برای استفاده کودکان فراهم می‌کند که موجب آرامش خانواده‌ها از حضور کودکان در فضای مجازی می‌شود و هر کسی که خواستار استفاده از این اپراتور باشد این امکان برای او فراهم خواهد بود.